חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את האי סן פייר

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

הכירו את האי סן פייר - Saint Pierre

האי סן פייר בסיישל הוא אי קטנטן וזעיר. אבל אין לטעות: הגודל הקטן בהחלט לא מעיד עליו. זהו אחד האיים המעניינים והנעימים ביותר שיש לסיישל להציע, וכמעט אין טיול ימי שידלג עליו. האי הזה הוא כל מה שאופייני ואהוב בסיישל: מים, דגים, צל עצי דקל, גאות, שפל. הכל, בחבילה אחת קטנה, ארוזה היטב ומוגשת נפלאה על רקע שקיעה יפה.

סן פייר – מה יש לעשות?

 סן פייר הוא אחד מהאיים הפנימיים של סיישל. הוא נמצא פחות משלושה קילומטרים מהאי פרסלין, מה שהופך אותו לנגיש מאוד. זהו אי זעיר במיוחד, שכולו סלע גרניט שהתרומם מעל פני הים. מרכז האי מלא עצי דקל וקוקוס צפופים. בגאות, חופי האי הם סלעיים לגמרי, ואין כאן איפה לעגון. בזמן השפל, כשהמים בורחים קצת אחורה, נחשפים חופים חוליים ויפים.

בעיקרון, האי מוקף בשונית אלמוגים יפה ומרשימה. בעבר היא באמת הייתה מאוד יפה וססגונית. אבל הצונאמי הגדול שפגע בחופי המזרח הרחוק ואפריקה בשנת 2004 גרם להרס רב של האלמוגים באזור. רוב השונית כאן הרוסה, ומרבית האלמוגים מתים ואף שבורים. מרגע שהצונאמי עבר, סיישל החלה במאמצי שיקום גדולים, והגנת האלמוגים הנותרים. מאמצי השימור נושאים פרי, והאלמוגים באמת משתקמים להם לאיטם. אבל אלמוגים משתקמים לאט מאוד. בשחייה כאן, מרבית השונית עדיין הרוסה.

למרות הרס האלמוגים, החיים הימיים כאן לא נפגעו כלל. הדגים הרבים ממשיכים להגיע אל השונית, לחפש כאן אוכל ומחסה. סביבה האי מלאה בדגים מסוגים שונים ומגוונים. המים כאן נפלאים לא פחות. הם צלולים במיוחד, ומספקים תנאי ראות אופטימליים במיוחד. המים בסביבת האי עשויים להיות סוערים מדי פעם: האי ממוקם באזור חשוף, ואיננו מוגן על ידי איים שכנים המשמשים לו שוברי גלים. עם זאת, במרבית השנה המים כאן שקטים ונינוחים. אפשר לצאת כאן לשחייה או לשנירקול נעים במיוחד, ללא כל בעיה.

סן פייר – אטרקציות של ים, דגים ואוכל

סן פייר הוא אחד היעדים הכי פופולריים ואהובים לשנורקלינג. כמעט כל טיולי היום שיוצאים מהאיים הגדולים – בעיקר לה דיג ופרסלין – יכללו גם ביקור בסן פייר. כאמור, אי אפשר לעגון על האי, אולם אפשר וכדאי לעצור את הסירה בקרבת חופי האי ולרדת ממנה לשחייה (אפשר) או לשנירקול (מומלץ!). אזור השנורקלינג היפה ביותר נמצא במערב האי, בחוף שממנו ניתן להשקיף על פרסלין. זהו האזור עם האלמוגים המעניינים ביותר, על ספסלי-ים שעליהם גדלים אלמוגים חדשים, דגים מגוונים ועוד. סן פייר הוא חלק מהפארק הלאומי הימי קוריוז. בתור חלק מפארק ימי – הוא בהחלט מספק למבקרים בו חוויה ימית אמתית ועשירה.

קל מאוד להגיע לסן פייר. כל אחת מחברות הטיולים תשמח לארגן לך סיור לאי. בדרך כלל, הטיולים יכללו גם ביקור באי קיריוזה השכן, וגם ארוחת צהריים טעימה ודשנה. אין בסן פייר מסעדות, כמובן, כך שכדאי מאוד לבחור בטיול שמספק גם אוכל.

סן פייר – תמונות מתוך גלויה

כמובן, אין בסן פייר מלונות או חנויות. על האי עצמו אין שום  דבר, מאחר וכלל לא ניתן לעגון עליו. לכן, מציע סן פייר למטייל חווית טבע אותנטית לגמרי, ללא כל מבנה שפוגע ביופי של התמונה. כאן, ההרגשה היא שנכנסת לתוך גלויה. בסן פייר מזג אוויר אופייני לסיישל – חם תמיד, ולח מאוד. הלחות הופכת את הטבילה במים למרעננת ונהדרת אפילו יותר. במרחק נגיעה בלבד מהאי פרסלין, נמצא האי היפה והמיוחד הזה. בהחלט שווה הגעה.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!