חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איי סיישל, המלדיבים או זנזיבר?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

שאלת מיליון הדולר: לאן לטוס? איי סיישל? המלדיבים? זנזיבר? כל הפרטים כאן!

כשרב אנשים חושבים על גן עדן סביר מאוד להניח שהם מדמיינים אי טרופי שטוף שמש, חופים כחולים ועצי דקל. לשבת על החוף עם ספר טוב, לשתות מקוקוס ולספוג את הקרניים הנעימות. האם אפשר לבקש יותר טוב מזה? שלושת היעדים הללו מציעים בדיוק את זה ועוד הרבה יותר. אז לפני שנדבר על ההבדלים ביניהם בואו ניקח רגע ונדבר על מה שמשותף להם ואחר כך נדבר על מה מציע כל יעד בכדי שתוכלו לבחון מי מהם הוא המועדף , אם יש בכלל כזה. כך או כך, חופים קסומים, עצי קוקוס, מאכלי ים טריים ומזג אוויר טרופי נוכל למצוא בכולם. 

יכול להיות שכדאי בכלל לבקר בכולם? התשובה היא, כנראה שכן.

בכל אחד מהיעדים שתבחרו תגיעו בסופו של דבר לאי טרופי  

אקלים טרופי

המלדיביים, איי סיישל וגם זנזיבר הם כולם  איים. כל שלושת המדינות הן למעשה ארכיפלג של עשרות איים (או יותר) אשר חלק קטן מהם מיושב והן כולן נהנות מאקלים טרופי חם ונעים כל השנה, עם עונה גשומה. האקלים הטרופי קשור לקרבה הגאוגרפית שלהם לקו המשווה. חשוב לציין שבשנים הארונות מזג האוויר הופך לפחות צפוי כמו בחלקים רבים מכדור הארץ. 

תרבות מגוונת

בכולן קיימת אוכלוסייה מגוונת וזאת מפני שתקופת העבדות לא פסחה על אף אחת מהן. בתקופת העבדות שערכה מאות שנים (מהמאה ה 17 עד המחצית השנייה של המאה ה 19) האיים היו המקומות אליהם הובאו עבדים, בעיקר ממדינות אפריקה, ושם התבצע הסחר המאסיבי בעבדים.  רב האוכלוסייה האפריקאית ממערב אפריקה פוזרה כעבדים באזור האיים הקאריביים והעבדים ממזרח אפריקה הובאו לאי זנזיבר לצורכי סחר בהם. מה שמאפיין היום את האוכלוסייה במדינות אלו היא תרבות שהתפתחה מעירוב של כמה תרבויות. 

כל אחד מהם מיוחד בדרך טרופית משלו
סיישל
סיישל

איי סיישל – חופשת איים יוקרתית  באוקיינוס ההודי 

  • מיקום על המפה – האוקיינוס ההודי, מזרחית ליבשת אפריקה
  • על המדינה – כאמור, ארכיפלג אשר מכיל למעלה ממאה איים. רק 33 מיושבים. האי המרכזי הוא מאהה ושם נמצאת הבירה ויקטוריה. רב האיים האחרים הם שמורות אלמוגים.
  • תרבות ושפה – קריאולית . למעשה צרפתית משובשת. (התפתחה בתקופת העבדות בין העבדים האפריקאים) . הדת השלטת היא נצרות קתולית. רב האוכלוסייה הם בני תערובת של מדינות ששלטו במקום במרוצת השנים ועבדים שהובאו אליו. התרבות היא קריאולית. (מומלץ לקרוא מעט על תרבות זו – היא מרתקת)  
  • להכין ולדעת – לא נדרשת ויזה. בהגעה תקבלו ויזה שתקפה לחודש ימים. כן תתבקשו להציג בשדה התעופה את מקום הלינה שלכם ואולי גם הוכחה לכך שיש לכם אפשרות לממן את השהייה. רב הטיסות הן טיסות עם טיסת המשך. העונה המומלצת היא בין מאי לספטמבר. אין צורך לבצע חיסונים, המדינה נקייה ממחלות, אבל מומלץ להתעדכן בלשכת הבריאות. יש להצטייד בקרם הגנה ובדוחה יתושים . חופשה בסיישל היא יקרה יחסית! זהו יעד אשר כיוון את עצמו מראש לאוכלוסיות עמידות (או עמידות יחסית)ולשאלתכם, כן, זה יקר וכן, זה שווה. 
  • מה סיישל תציעה לנו – חופים והרבה טבע ועוד קצת מזה. זהו גם יעד מדהים לחובבי צלילות.

    העניין המרכזי בסיישל הוא הטבע ועוד טיפה טבע וכמובן המקומיים שהם אנשים חביבים להפליא.
    הנופים יפים כל כך שלא תרצו אפילו למצמץ.

    זוהי חופשה של בטן גב במובן הכי מרהיב ויקר של המילה. חשוב לקחת בחשבון שזהו אינו יעד זול אך הוא מפנק לך את כל החושים.

    האי השני בגודלו הוא האי פרלין. האי הוא שמורת טבע של עצי קוקוס בעלי הפרי הכי גדול בעולם. הקוקוסים הגדולים, אשר הפכו לסימן ההיכר של סיישל, דומים בצורתם לאגן של אישה ותושבי המקום מייחסים להם חשיבות רבה בכל הנוגע לפוריות וסגולות נוספות.

    שמורת טבע זו הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי בשנת 1983. מומלץ לקחת סיור מודרך בשמורה.

    אי נוסף שצריך להגיע אליו הוא האי "לה דיג" והסיבה שכדאי להגיע אליו היא פשוטה, קיים בו החוף אשר מוגדר "כחוף הכי יפה בעולם". חוף אנס סורס ד'ארז'אן הוא מקום שחובה להקצות לו בין שלוש לארבע שעות לפחות ולפעמים גם זה לא מספיק בשביל לעכל את כל היופי הזה.

    ניתן לעבור בין החופים בטיסה במטוסים קטנים או על ידי מעבורת. חשוב לציין שהמעבר בין האיים הוא לא זול בכלל ומגיע למחיר של כמה מאות אירו לאדם.

    סיישל היא מדינה יפה באופן עוצר נשימה. קיימים שם מלונות וריזורטים מפנקים מאוד אשר חושבים ומקפידים על כל פרט בכל הנוגע לנוחות האורחים שלהם. 

המלדיביים
המלדיביים

האיים המלדיביים – רומנטיקה ושקט

  • מיקום על המפה – נמצאת בים הערבי שבאוקיינוס ההודי. סמוכה ליבשת אסיה (כ 700 ק"מ מסרי לנקה) .
  • על המדינה – מדינת איים, מורכבת מאטולים אשר בהם למעלה מ 1,000 איים, רק 192 מהם מיושבים. זו המדינה השטוחה ביותר בעולם ובעלת האוכלוסייה הקטנה ביותר באסיה. עיר הבירה היא מאלה. רב האיים מוקדשים לתיירות. 
  • תרבות ושפה – הדת השלטת במדינה היא האסלם (אסלם מתון) . האוכלוסייה מעורבת ממספר עמים שעברו באיים במהלך ההיסטוריה. השפה היא דיבהית, שהיא עירוב של ערבית, צרפתית, פרסית, הינדוניסטית ופורטוגזית. (משתייכת לשפות ההודו אריות ). 
  • להכין ולדעת – לא נדרשת ויזה, תקבלו אותה בהגעה בשדה התעופה. הגעה באמצעות טיסה עם טיסת המשך. חודשים מומלצים הם ספטמבר עד אפריל, אבל בגדול כל השנה. בעונה המומלצת המחירים יכולים לעלות. לא דרושים חיסונים אבל מומלץ להתעדכן במרפאת מטיילים. יש להצטייד בקרם הגנה עם מקדם גבוה ובדוחה יתושים.  אסור להכניס למדינה אלכוהול (מותר לרכוש באתרי התיירות) וחזיר ואסור להוציא מהאי חול, אלמוגים וצדפים. פשוט לא לקחת הביתה מזכרות מהים. 
  • מה המלדיביים יציעו לנו – מדינת האי המלדיביים פופולרית בקרב זוגות בירח דבש המחפשים התבודדות והרפתקנים המעוניינים לחקור את מעמקי הים בטיול צלילה ושנורקלים.


    מטיילים המחפשים מנוחה יכולים להירגע באחד מאתרי הספא. מתאים גם לחובבי הגלישה.  מומלץ  בהחלט לבלות יום טיול בבירה המלדיבית מאלה. הם מציעים הרבה שקט לאלו אשר מעוניינים להתבודד, נוף עוצר נשימה של האוקיינוס, ווילות מפנקות ביותר ממש על המים.

    המלדיביים הינו יעד מושלם לכל מי שמחפש מפלט רומנטי או חופשה משפחתית אינטימית, ישנם אתרי נופש רבים המציעים וילות נהדרות הממוקמות על חוף הים או מעל המים. זהו אינו יעד זול אבל גם לא כל כך יקר. היום אפשר למצוא המון חבילות טיסה משתלמות. 

זנזיבר
זנזיבר

זנזיבר – אי התבלינים או אי החלומות אם תרצו 

  • מיקום על המפה – האוקיינוס ההודי כ 50 ק" מחופי טנזניה. 
  • על המדינה – ארכיפלג של למעלה מ 1,000 איים, כאשר רק שניים מיושבים. האי המרכזי הוא אונגוג'ה, אליו מגיעים רב התיירים ושם גם נמצאת עיר הבירה סטון טאון. האי השני הוא פמבה, הוא פחות מיושב ומגיעים אליו מעט תיירים. שייך למדינת טנזניה, אך הוא מתפקד כאוטונומיה עם נשיא משלו.
  • תרבות ושפה – סוואהלית. שילוב של שפת הבנטו עם ערבית, התפתחה בעקבות המגעים של בני הבנטו עם הסוחרים הערבים. הדת השלטת היא אסלם (לא. אין להם קשר למה שאנחנו שומעים בחדשות ואין להם שום זיקה לפלסטין, אולי אפילו לא מכירים). מרבית האוכלוסייה הם ילידים בני שבט הבנטו. התרבות היא סווהילית. 
  • להכין ולדעת – לא נדרשת ויזה. בשדה התעופה תקבלו ויזה שניתן לשלם עליה בכרטיס אשראי. המלצה : קחו עט בתיק, צריך למלא שם טפסים. קיימות טיסות ישירות כל השנה ומשך הטיסה היא כ-6 שעות. לגבי חיסונים, יש לפנות למרפאת מטיילים, החיסונים הם פרטניים לכל אדם בהתאם למצבו. יש להצטייד בקרם הגנה ודוחה יתושים, כדאי להימנע מעקיצות יתושים. המדינה נקייה ממחלות אך בכל זאת מרחו דוחה יתושים כל הזמן. חופשה בזנזיבר היא בהחלט שווה לכל כיס. ניתן להתפנק במלונות פאר או לישון בגסט האוס על הים. בהחלט יכול להתאים לכולם. מומלץ גם להכין ראש פתוח, זו אפריקה והתרבות היא לא מערבית בשום צורה. פשוט תתמסרו לזה, אך זהירות! זה יכול להיות ממכר מאוד. חודשים מומלצים : יוני עד אוקטובר.
  • מה זנזיבר תציע לנו – חופים לבנים, מי טורקיז צלולים, נופים טרופיים ומקומיים בעלי שמחת חיים ממכרת. זו תהייה ההתרשמות הראשונה בהגעה לאי זנזיבר.

     

    חופי טורקיז מדהימים, מקומיים נחמדים באופן בלתי רגיל ומלאי שמחת חיים. אפשר לבחור בחופשת בטן גב או בטיולים, רובם בבגד ים… אפשר לטייל בין החופים השונים, להנות מספורט ימי וצלילות, לעשות יוגה על החוף, לטייל בשמורות הטבע כמו למשל ביער ז'וזני שם תוכלו לראות קופים נדירים שניתן לראות רק שם, חוות התבלינים הטבעית ואפילו מערת נטיפים.

    ניתן גם לקחת שיט לאיים הקטנים הסמוכים בסירות הדאו (לעיתים קרובות דולפינים יבואו להגיד שלום ) , לראות המון כוכבי ים וצבי ים,  לטייל בעיר הבירה וביקור באי העבדים , שם נמצאים צבי יבשה ענקיים שאפשר להאכיל ועוד. בעיר הבירה סטון טאון ניתן לבקר בבית בו הזמר פרדי מרקיורי נולד.

    בזנזיבר אפשר לנוח או לטייל הבחירה תהייה בידיכם. מומלץ לקחת סיורים עם מדריך מהארץ. זנזיבר הוא שילוב של כיף , יופי ותרבות.

אז אחרי הסקירה המלאה שלנו לגבי זנזיבר, סיישל והמלדיביים. אנו בטוחים שתרצו לראות את כל היעדים הקסומים הללו..
אבל לדעתנו סיישל המדהימה ביותר והמושלמת ביותר מבחינת חופים, טיולים, אטרקציות, חופשת בטן-גב ונוחות מבחינת טיסות ישירות. אל תפספסו את החופשה החלומית שלכם בסיישל!

4.5/5 - (4 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!