חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיים המומלצים בסיישל ואיך עוברים ביניהם?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

איי סיישל איים מומלצים? איך עוברים בין איים בסיישל? מדריך באילו איים להיות בסיישל, אילו איים מומלצים, איך עוברים בין אי לאי (מעבורת או טיסה?)

בשנים האחרונות החל לפעול קו טיסה ישיר בין תל אביב לאי מאהה שבסיישל. הטיסה הישירה קיצרה בהרבה את הזמן הדרוש להגיע למדינת האיים הזו באוקיינוס ההודי. עובדה זו גרמה לתיירים רבים יותר מישראל לבלות חופשה קסומה באיי סיישל, מקום בו השלווה והרוגע מתחרים רק עם היופי של הטבע הפראי והבראשיתי של היעד הזה. 

מדינת סיישל מורכבת מאוסף של 115 איים, שחלקם עשוי מסלע גרניט וחלקם מאלמוגים. האיים מחולקים ל-"איים פנימיים" ו-"איים חיצוניים". מבין כל האיים שבמדינה, רק כ-33 מיושבים ואילו שאר האיים משמשים בעיקר לביקורים תיירותיים ולסיורים, ואין בהם כל התיישבות מסודרת. 

ההתיישבות באיים החלה רק לפני כ-500 שנה בערך, לאחר שקבוצת שייטים מפורטוגל הגיעו אליהם לראשונה. מאז האיים הספיקו להחליף כמה ידיים מבחינה שלטונית, והשם סיישל מגיע מהתקופה של השליטה הצרפתית באיים (סיישל היה שר אוצר צרפתי במהלך המאה ה-18). 

האטרקציה המרכזית בסיישל היא החופים הבתוליים ושמורות הטבע המיוחדות. חופשה בסיישל היא לא בעלת אופי אורבני, למרות שתיירים רבים מבקרים גם בעיר הקטנה ויקטוריה, שהיא עיר הבירה של סיישל וממוקמת באי מאהה. פרט לבילוי בחופים, סיישל מציעה גם מלונות איכותיים ביותר ברמה עולמית ומגוון פעילויות של ספורט ימי וצלילה בפרט. 

איים מומלצים בסיישל

ישנם, כאמור, מעל ל-100 איים בארכיפלג של סיישל. מרבית ההתיישבות מתרכזת באי מאהה ובאיים פרלין ולה-דיג. מתוך שלל האיים בסיישל, ישנם איים מומלצים יותר לביקור, שבהם מתרכזת מרבית תנועת התיירים הבינלאומית. כדי לתכנן את הביקור בסיישל, כדאי להתכונן לפני הנסיעה ולקרוא על כל אי כדי להחליט באילו איים להיות בסיישל בזמן הטיול.  

האי מאהה סיישל

האי מאהה הוא האי שבו נמצאת עיר הבירה ויקטוריה, ובו גם נמצא שדה התעופה הבינלאומי של סיישל. כל מי שמגיע בטיסה לסיישל יתחיל את הביקור שלו באי הזה, שיש בו מגוון רחב יחסית של אטרקציות ומוקדי עניין. 

העיר ויקטוריה, שהיא אחת מערי הבירה הקטנות בעולם, מציעה שלל אטרקציות. מעניין לבקר בה ולסייר בה ומומלץ לבקר במגדל השעון ובשוק הססגוני שבו ניתן למצוא שלל תוצרת מקומית מכל הסוגים. בקרבת העיר מצויים גם גנים בוטניים ידועים, שבהם ניתן להתרשם מהיצע ענק של צמחים ובעלי חיים – כולל צבי ענק שגילם יכול להגיע ל-100 שנים.

Praslin
Praslin

האי פרלין סיישל

האי פרלין (נכתב Praslin, ומבוטא בעברית לפעמים – פרסלין סיישל), שוכן כ-50 ק"מ מהאי מאהה, והוא האי השני בגודלו בסיישל. האטרקציה המרכזית בפרלין היא שמורת הטבע הייחודית ואל דה מאי, שהוכרה בשנות ה-80 של המאה העשרים כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. בשמורה זו ניתן ליהנות מטבע פראי, מתצפית על עופות נדירים וכן להתרשם מזן עץ קוקוס שבלעדי לאי הזה ונחשב לסמל ולגאווה לאומית – ה-Coco De Mar. מדובר בעץ קוקוס שגדל אך ורק באי פרלין, ולכן הוא מהווה תופעה ייחודית כל כך. בשמורה ישנם כמה אלפים של עצים כאלה, והם מהווים חלק מהדברים שפשוט מוכרחים לראות כאשר מבקרים באי. 

פרלין הוא אי שקט ורגוע יותר לעומת האי הגדול מאהה. האטרקציה הנוספת העיקרית של האי היא החופים המדהימים שבו. בפרלין מצויים כמה מהחופים היפים ביותר בסיישל, שבהם ניתן ליהנות ממים צלולים ושקטים וממרבדים אינסופיים של חול רך. 

Mahe
Mahe

איך עוברים בין איים בסיישל?

המעבר בין איים בסיישל מתבצע בעיקר באמצעות מעבורות. מערכת התחבורה בין האיים בסיישל מבוססת על תחבורה ימית, ופרט למעבורות, ישנם סוגים נוספים של כלי שיט שניתן לעבור באמצעותם מאי לאי. החברה הגדולה ביותר לנסיעה במעבורת באיים נקראת Cat Cocos. מדובר במעבורות מהירות למדי, והמרחק בין רוב האיים אינו רב. ישנם איים מרוחקים יותר שהנסיעה ביניהם במעבורת תיקח שעה בערך. ישנה גם אפשרות לעבור בין האי מאהה לאי לה-דיג בטיסה פנימית קצרה שאורכת רבע שעה. מכיוון שהטיסה יקרה יותר משיט במעבורת, מומלץ להסתפק בכלי התחבורה הימי ולוותר על ההוצאה הכרוכה בטיסה הפנימית.

סיישל למשפחות
סיישל למשפחות

מה עוד יש לעשות בסיישל?

בסיישל ישנו אתר נוסף שהוכר כאתר מורשת עולמית – שמורת אטול אלדברה. מדובר בשמורה המורכבת מארבעה איי אלמוגים המוקפים במושבות אלמוגים רבות נוספות. בשמורה מצוי גם הריכוז הגדול ביותר בעולם של צבי ענק (יותר מ-150,000 צבים). 

עבור מי שמחפש מעט ריגוש ואדרנלין, ישנן הרבה דרכים לבצע ספורט ימי בסיישל. הספורט הימי כולל גלישה מסוגים שונים וכן צלילה. אתרי הצלילה מאפשרים לצלול לעומק רב וליהנות ממגוון בעלי החיים השוחים במימי האיים. 

בסיישל קיים גם בית קזינו אחד וכן מגרש גולף של 18 גומות, עבור מי שמחפש להכניס פעילות שמאפיינת נופש במקומות אחרי ברחבי העולם.

העונה המומלצת להגעה לאיים

איי סיישל בורכו באקלים נוח ביותר. מזג האוויר נותר חמים ונעים גם בעונת המונסונים, שבה יורדים מרבית הגשמים בשנה. הטמפרטורה באיים נשארת מעל 24 מעלות בכל השנה ויכולה להגיע ל-30 מעלות ויותר בעונה החמה. כדי להימנע מביקור באיים בזמן הגשמים, מומלץ להגיע לחופשה בחודשים אוקטובר עד אפריל. אך גם מי שבוחר להגיע לסיישל בין יוני לספטמבר יוכל ליהנות במרבית הזמן ממזג אוויר טוב וחם, שמאפשר לממש את הפוטנציאל הרב של הטיול באיים. 

לסיכום

ההחלטה באילו איים להיות בסיישל בזמן הטיול יכולה להיות חופשית, וניתן לבחור זאת כאשר מגיעים לסיישל ולא קודם לכן. למרות זאת, כדאי להזמין מלונות מראש, במיוחד בתקופות בהן האיים מלאים בתיירים. על מנת להזמין מלון מראש, יש צורך לתכנן את מסלול הטיול ולדעת מהם האיים המומלצים בסיישל שאליהם תרצו להגיע. 

איי סיישל הם יעד תיירותי נפלא לכל סוג של חופשה, החל מחופשה זוגית ורומנטית ועד חופשה עם ילדים או עם קבוצת חברים. כולם יכולים ליהנות ממגוון האטרקציות שבהם ומהחופים הקסומים שאין להם תחרות כמעט ברחבי העולם כולו.

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!