חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חופשה בסיישל – מדריך למטייל הישראלי

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

איי סיישל נחשבים לגן עדן עלי אדמות. אולי אלה הם החופים הבתוליים מלאי החול הרך, אולי השילוב של הטבע הבראשיתי עם מגוון בעלי החיים הייחודיים והנדירים, ואולי זו פשוט תחושת הרוגע שמלווה כל ביקור במקום. 

עבור מי שרוצה לדעת איפה זה סיישל, מדובר במדינה המורכבת מ-155 איי אלמוגים וגרניט שנמצאת באוקיינוס ההודי, כ-1,600 קילומטרים מזרח לאפריקה. האיים התגלו רק במאה ה-16, על ידי שייטים מפורטוגל, ולכן ההתיישבות בהם התחילה בתקופה מאוחרת יחסית. האיים קרויים על שמו של שר האוצר הצרפתי, ז'אן מורו דה סיישל, שכיהן בתקופה בה צרפת השתלטה עליהם, בשנת 1756. 

האיים נחשבים לפנינה תיירותית מיוחדת במינה, וזוכים לפופולריות עצומה בקרב תיירים מכל רחבי העולם. גם ישראלים רבים מגיעים לאיים מדי שנה, ולכן הכנו עבורכם מדריך קצר על חופשה בסיישל. 

הגעה לאיים

בעבר זמן ההגעה מישראל לסיישל היה ממושך למדי, והיה צורך בקונקשנים כדי להגיע ליעד. כיום על מנת להגיע לאיי סיישל, זמן הטיסה מישראל בטיסה ישירה הוא כ-6 שעות בלבד. הקווים הישירים לסיישל נפתחו בשנת 2019 מנתב"ג, ומאז תיירים ישראלים רבים כבר קפצו על ההזדמנות להגיע באמצעותם במהירות לאיים. 

שדה התעופה של סיישל ממוקם באי מאהה, שהוא האי המיושב ביותר במדינה. לשדה התעופה מגיעות מספר חברות ישראליות ובינלאומיות וגם חברת התעופה המקומית שנקראת אייר סיישל.

סיישל למשפחות
סיישל למשפחות

נופש בסיישל - איפה מתארחים?

שלושת האיים המרכזיים בסיישל הם מאהה, פרלין ולה-דיג. מרבית המלונות הטובים באיים נמצאים במאהה, שהוא האי המיושב ביותר בסיישל, אך יש גם מלונות ברמה גבוהה באי פרלין ובאי לה-דיג. אם תחפשו מלונות שהם מבודדים יותר, מצויים בתוך הטבע הפראי וגם שקטים יותר, עדיף לבחור במלון בפרלין או בלה-דיג. 

באופן כללי, רמת המלונות באיים גבוהה והיא מותאמת לדרישות של זרם התיירים הבינלאומי הגדול שמגיע מדי שנה. ישנם באיים לא מעט מלונות מפוארים ויוקרתיים ביותר, שכוללים גם פינוקים כמו טיפולי ספא, ארוחות מושקעות של מיטב השפים, ורמת שירות בסטנדרט הגבוה ביותר.

הכירו את האי המרכזי בסיישל - מאהה

האי מאהה (Mahé) הוא האי הגדול ביותר מאיי סיישל והמתוייר ביותר, בו שוכנת בירת סיישל ויקטוריה.
אורכו כ 26 קילומטרים ורוחבו 17 קילומטרים, הערכת מספר התושבים באי מתקרבות ל – 80,000 תושבים שמחים לקבל את התיירים הרבים המגיעים מכל העולם ושוהים בו במרבית הזמן שלהם בחופשה בסיישל.

הצמחייה באי מגוונת ובה מינים שאותרו רק באי (כמו צמח המדוזה), גם עולם החי עשיר במיני צבי יבשה, זוחלים ובעיקר מיני הציפורים שחלקן נחשבות כציפורים נדירות ומוגנות.
האי מתבסס על שני מקורות הכנסה עיקריים: תיירות חוץ ודייג שרובו סובב סביב ייצוא דג הטונה, בנוסף המוצרים הנצרכים במסעדות והחניות באי ברובם המוחלט מיובאים ממקומות אחרים.

באי מאהה ניתן ליהנות ממגוון טיולים ואטרקציות, בין היתר הגנים הבוטניים, מסלולי הליכה, תצפיות ונופים עוצרי נשימה, מגדל השעון בעיר, מוזיאון לאומי, שוק סלווין קלארק, הפארק הלאומי, צלילות וגלישה.
מרכז העניין באיי סיישל הוא החופים המרהיבים ביעד האקזוטי, בין היתר תוכלו ליהנות מהחוף המבוקש ביותר באי Beau Vallon, חוף קסום וסביבו בתי מלון רבים ומעדוני צלילה.
אם אתם רוצים חוויה חופית בסיישל עם פחות תיירים, תוכלו לנסות חופים נוספים טובים במאהה כדוגמת Anse Intendance ו- Anse Soleil
יחד עם פינוק טורפי בריזורטים והמלונות המפנקים השונים באי, אוכל טוב וקוקטיילים טעימים, האי מאהה הוא חוויה טרופית בלתי נשכחת.

מזג האוויר בסיישל

עבור התיירים הישראלים, מזג האוויר בסיישל הוא לא פחות ממושלם. האקלים באיים הוא סאב-טרופי, ובפועל מזג האוויר באיים הוא יציב מאוד לאורך כל חודשי השנה. אין הבדלים גדולים מבחינת רמת הטמפרטורה בין עונות השנה השונות, והן בדרך כלל נעות בין 25 מעלות צלזיוס למעט מעל ל-30 מעלות. מבחינת תיירים בעולם כולו, מדובר באקלים אידיאלי, בייחוד לאור העובדה שכאשר שורר חורף בחודשים דצמבר עד מרץ באירופה ובמקומות נוספים – הטמפרטורה בסיישל היא קיצית ביותר. 

מבחינת ירידת גשמים, ההבדל הגדול בין האקלים בישראל בחודשי הקיץ לבין מזג האוויר בסיישל הוא שזהו הזמן של העונה הגשומה שם. אלה הם החודשים העיקריים שבהם יורד גשם במקומות הנמצאים באקלים טרופי או סאב-טרופי. 

מזג האוויר הקיצי הזה במשך מרבית החודשים בשנה מאפשר לישראלים לעשות נופש בסיישל בזמנים שבהם יש חופשים בארץ – בזמן חופשת הקיץ, בחגים ובחופש פסח. 

מזג האוויר בסיישל
מזג האוויר בסיישל

ספורט ימי וצלילה

אם אתם חובבי צלילה וספורט ימי, אין כמעט מקום מושלם יותר לכך מנופש בסיישל. ישנם אתרי צלילה רבים מאוד באיים, וניתן לחזות בהם במגוון עצום של בעלי חיים ימיים וליהנות גם משוניות האלמוגים הייחודיות. מכיוון שהים מאוד שקט בחופים של סיישל, קל יחסית לבצע בהם ספורט ימי מסוגים שונים וכן הצלילה בהם מתאימה למתחילים ולמתקדמים כאחד.

תקציב נדרש לטיול באיי סיישל

אם אתם תוהים מהו התקציב הנדרש לחופשה בסיישל, הדבר תלוי בכמה גורמים. ראשית, תלוי לכמה זמן אתם מתעתדים לנסוע לנופש, וכן מהי רמת המחייה שבה תרצו לחיות באיים בזמן הנופש. תיירים רבים שביקרו בסיישל מעריכים כי רמת ההוצאות היומית, כוללת ארוחה במסעדות וביקורים באתרי התיירות – תנוע בין 100 ל-150 יורו ליום. לכך יש להוסיף כמובן את מחירי הטיסות והמלונות, מה שהופך את הביקור בסיישל לחופשה שהיא לא מאוד זולה. מצד שני, החוויה הייחודית שהאיים מציעים בהחלט שווה את ההוצאה, וניתן להפחית ממנה על ידי תכנון ביקור קצר יותר. 

איי סיישל
איי סיישל

לקראת החופשה באיי סיישל

איי סיישל הם אחד מהמקומות היפים והשקטים בעולם. נדמה כי הציוויליזציה האנושית טרם הצליחה לקלקל את היופי של האיים, והחופים המשגעים שבהם הם המקום האידיאלי לנופש רגוע ומרגיע. כפי שניתן להבין, פרט לחופים ישנן לא מעט אטרקציות מיוחדות נוספות, כך שהביקור בהם יכול להיות מגוון ומרתק. ביקור בסיישל הוא הזדמנות ליהנות מטבע פראי וגולמי וגם ממלונות יוקרתיים ומפנקים בסטנדרטים העולמיים הגבוהים ביותר. 

כל זאת הופך את החופשה בסיישל ליעד פופולרי מאוד עבור ישראלים רבים, שנהנים גם ממזג האוויר החמים השורר כל ימות השנה. אם אתם מחפשים נופש חווייתי וחד פעמי באזור יפהפה – כדאי לתכנן את החופשה הבאה באיי סיישל.

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!