חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האי קוסמולדו – Cosmoledo

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

האי קוסמולדו – המוכר גם בשם אטול קוסמולדו – הוא אטול אלמוגים מקבוצת אטול אלדברה. זהו אי גדול למדי עם מיני ציפורים נדירות ומרתקות, צמחייה נהדרת, צבים ירוקים, סרטנים – אבל גולת הכותרת כאן היא הדגים. סביב האי חיים דגים עצומים, שמשקלם יכול להגיע עד 60 ק"ג!

מה יש לעשות באי קוסמולדו - Cosmoledo ??

האי קוסמולדו הוא אי גדול יחסית לאטו – 17 ק"מ רוחבו, ויותר מ-12 ק"מ אורכו. זהו אזור ציפורים חשוב מאין כמוהו. יש כאן שלושה מינים שונים של ציפורי בובי נדירות, שחיות על האי באלפיהן. כמו כל ציפורי האיים בסיישל, גם כאן הציפורים מקננות על הקרקע ועל השיחים, ואינן פוחדות מבני אדם.

האי קיבל את שמו על שם נווט פורטוגלי, אשר הגיע לאי. בסוף המאה ה-19 החלה התיישבות באי, ופותחו כאן מטעי קוקוס ותירס. עוד לפני כן, האי היווה מוקד משיכה לציידי לוויתנים ודייגים. מאחר ובני אדם רבים הגיעו אל האי ללא כל פיקוח, הם הביאו עימם מזיקים: חולדות וחתולים, מהאויבים הגדולים ביותר של המערכות האקולוגיות באיים. בזכות מאמצי שימור ושיקום, בשנים האחרונות האי נקי ממזיקים מסוג זה.

בקוסמולדו דייג הוא האטרקציה העיקרית והמשמעותית ביותר. הדגה המרשימה החיה באלמוגים סביב האי מהווה כבר מאות שנים מוקד משיכה שאין שני לו לעוסקים בדיג. הדגים כאן עצומים, מרשימים ויפים. כדי לתפוס את הדגים הגדולים באמת, יש להיעזר במטוס, לא פחות מכך! אחרת, הדגים העצומים והחזקים יברחו ללא כל קושי.

בקוסמולדו אטרקציות נוספות, כמובן, מלבד הדיג. זהו מקום נפלא לצאת בו לטיולי קיאקים מסביב לאטול, לשנורקלינג או לצלילה, לסיור רגלי מודרך בין העופות החיות על האי, או לסיור צמחייה מודרך. כדאי להדגיש שזהו מקום אידיאלי לצוללים: מאחר וההתמקדות הגדולה כאן היא הדיג, בוצעו מעט צלילות באזור האטול. לכן, אתרי צלילה חדשים מתגלים כאן כל הזמן. איפה עוד אפשר לצלול צלילה ראשונית כל כך בסביבת אלמוגים מדהימים ועשירים כל כך?

קוסמולדו – איך מגיעים, ולאן?

אין באי קוסמולדו מלונות פאר או יוקרה. באי פועל מקום אירוח אחד – קוסמולדו אדו-קאמפ (Cosmoledo Eco Camp). זהו אתר נופש, סוג של מלון וסוג של אכסניה, בדגש גדול על קיימות ועל שימור הטבע. המלון מציע 8 יחידות אירוח בסך הכל, מעוצבות במודרניות, מרווחות ומאובזרות. למרות שהמלון מציע את כל המתקנים הרגילים למלון – מסעדה, בר, טרקלין – האירוח כאן הוא בר קיימא. מסעדת המלון, למשל, פועלת בתוך אוהל גדול, ולא בתוך מבנה. המטבח כאן הוא שילוב בין מטבח קריאולי מקומי למטבח בינלאומי, והוא מציע לאורחים שלוש ארוחות בכל יום. ניתן לבחור לקחת את ארוחת הצהריים ליום טיול מחוץ למלון, כסל פיקניק.

העיקר כאן הוא בהחלט הדיג. ניתן להגיע למלון לשבוע בכל פעם, לטיולי דיג מודרכים. מאחר וגודל הדגים מחייב התארגנות מראש עם ציוד מתאים, אין אפשרות להגיע לטיול דיג קצר יותר. למרות זאת שהדיג הוא העיקר, הוא לא הכל: המלון ישמח להציע לאורחיו שלל מדריכים מיומנים ומלאי ידע למגוון סיורים מודרכים ברחבי האי. גלישה מודרכת, טיול קיאקים, צלילה, טיול בלגונה היפה – ועוד.

ההגעה לקוסמולדו מעט מסורבלת. אין טיסות או מעבורות ישירות לאי מאחד האיים הגדולים של סיישל. כדי להגיע, יש לקחת טיסה מהאי מאהה לאי הסמוך לקוסמולדו, אסטוב. בין אסטוב לקוסמולדו, שייט קצר בסירה הוא האפשרות הטובה ביותר להגעה.

בקוסמולדו מזג אוויר דומה לכל יתר איי סיישל: חם ולח, לאורך כל ימי השנה. לכן, כמעט כל זמן הוא זמן טוב לביקור באי. אם דיג של דגים עצומים מלהיב אותך – אין ספק שקוסמולדו הוא המקום הנכון להיות בו.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!