חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרפאת מטיילים? חיסונים ובריאות באיי סיישל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

סיישל היא גן עדן עלי אדמות, בכך אין ספק. אבל כל גן עדן מפסיק להיות גן עדן – ברגע שהבריאות חלילה נפגעת. כדי להבטיח טיול מאושר ומהנה, יש לנהוג באחריות ולהימנע מפגיעות או מחלות כאלה ואחרות. במידה ומישהו חלילה חלה, יש מה לעשות. לא מדובר במדינה ענייה ומתפתחת, בה הרופא היחידי הוא שאמאן. ועם זאת, כדאי להיות חכמים, ולהימנע מראש מהצורך ברופא – מוצלח ומומחה ככל שיהיה.

האם צריך לעשות חיסון לסיישל?

לא צריך חיסון לסיישל אם לא מטיילים באפריקה לפני כן!

אם עשיתם קונקשן באתיופה ולא יצאתם משדה התעופה לא צריך חיסון!

בגדול, תמיד כדאי להתחסן לפני הטיסה אם עדיין לא התחסנתם בעבר לטיסות לאיזורי מדינות אפריקה. על פי הנחיות משרד הבריאות, בתחום חיסונים לסיישל לא חובה להתחסן לקדחת צהובה לפני הכניסה למדינה, ברוב המקרים. בסיישל עצמה אין קדחת צהובה. אנו אומרים "ברוב המקרים" מאחר וההנחיות משתנות מדי פעם. הנחיית משרד הבריאות היא להתקשר ללשכת הבריאות המחוזית ולהתייעץ סמוך יחסית לזמן הטיסה. אחרי ביקור בישראל במרפאת מטיילים, סיישל יכולה להציע טיול בטיחותי בריאותית ונפלא.

יש להדגיש כי בכל מקרה, ישראל לא מחייבת אף מטייל להתחסן לשום מחלה. בנוסף לכך, באיי סיישל אין סכנה ממשית להידבק בקדחת צהובה. עם זאת, אנו ממליצים בחום כן להתחסן. אמנם ישראל לא מכריחה את אזרחיה להתחסן, אולם סיישל – בהחלט יכולה למנוע מתייריה להיכנס ללא חיסון או פנקס חיסונים, לפי שיקול דעתם (בעיקר לאנשים שמגיעים אחרי טיול באפריקה). מדינת האיים חוששת מאוד מהקדחת הצהובה, ונוקטת פעולות רבות כדי למנוע את התפשטותה במדינה. לעיתים, הפקיד בכניסה למדינה ידרוש לראות פנקס חיסונים המציין חיסון לקדחת צהובה, כתנאי כניסה למדינה. אם כבר שילמת, טסת והגעת – לא חבל לפספס את החופשה? במקרים בהם התיירים לא הביאו עמם פנקס חיסונים, הם יידרשו לעיתים להתייצב בבית החולים בויקטוריה לבדיקה ומדידת חום לאורך החופשה. התשלום, כמובן, ייצא מכיסם.

מלבד החיסונים לסיישל, במקרים בהם יש עצירה באחת ממדינות אפריקה, כדאי לשקול להתחסן בחיסונים נוספים. אדיס אבבה, למשל, היא יעד פופולרי לקונקשן בין ישראל לאיי סיישל. עם זאת, אתיופיה לעיתים מונעת כניסת תיירים שלא חוסנו למחלות הרבות הקיימות בה. על פי רוב, בעצירת קונקשן לא נכנסים למדינה – אולם לעיתים, קורה שהתייר נכנס. כדי להימנע מסירוב כניסה, יש לוודא האם מדינת הקונקשן שלך דורשת חיסונים, ואם כן – האם הקונקשן מצריך מעבר בביקורת הדרכונים. עדיף לבדוק מראש ולא להתאכזב ברגע האמת.

ומלבד חיסונים, איי סיישל בטיחותיים בריאותית?

קבלת חיסון לסיישל בהחלט לא מבטיחה את בריאותך במאה אחוז. חשוב לבדוק את רמת התברואה במקומות הלינה והסעודה בעת הטיול, ולא לשקוע בשאננות. המים בסיישל אינם מומלצים לשתייה. משרד החוץ הישראלי ממליץ לכל המטיילים להעדיף מים מינרליים בלבד. במלונות ומסעדות פאר, ככל הנראה שאיכות המים טובה יותר – אולם עדיף לנקוט משנה זהירות, במיוחד באתרים פופולריים ועממיים יותר. כמו כן, בעת הטיול, יש לשטוף היטב את הפירות והירקות תחת מים זורמים.

מלבד החשש למחלה או לזיהום, קיים גם חשש לפציעה. ענפי הספורט הימי פופולריים מאוד במדינת האיים, שופעת האוקיינוס והגלים. עם זאת, חשוב לדעת כי הספורט הימי הוא יחסית חדש בסיישל. רמת הבטיחות בפעילויות השונות אינה גבוהה במיוחד. לפני השתתפות בפעילות ימית, כדאי לוודא את רמת הבטיחות של המתקן או של המפעיל. בנושא הזה, אין פשרות – אם זה לא בטיחותי, עדיף להתרחק.

רפואה בסיישל

רמת הרפואה בסיישל סבירה בהחלט, ולא מזכירה את בתי החולים של הודו. אמנם, לא מדובר ברמה בינלאומית, אולם הרופאים כאן יידעו לתת מענה ראשוני הולם ביותר לפציעות ולמחלות. בתי החולים בסיישל טובים, אולם לא נפוצים ולא נמצאים בכל מקום.

בית החולים הגדול במדינה נמצא בעיר ויקטוריה, באי מאהה. זהו בית החולים Victoria Hospital, הנמצא בכתובת Mount fleuri. מספר הטלפון שלו הוא (248)-388000.

במאהה נמצא בית חולים נוסף, הנקרא Anse Royale Hospital. בית החולים הזה ממוקדם ב Anse Royale, ומספר הטלפון שלו הוא 248 371 222.

באי פרסלין נמצא בית החולים Baie St  Anne Hospital, הממוקם ב-Baie St Anne. מספר הטלפון שלו הוא 248 233 414.

בית החולים האחרון באיי סיישל נמצא באי לה דיג, והוא נקרא Logan Hospital. מספר הטלפון שלו הוא 248 234 255.

בתי החולים נמצאים רק בשלושת האיים הגדולים והמיושבים של סיישל. באיים הקטנים יותר, לעיתים לא ניתן לקבל סיוע רפואי. עם זאת, המרחקים הקצרים ותדירות המעבורות הגבוהה בין האיים מאפשרים טיול בטיחותי בכל רחבי המדינה.

עזרה במקרי הצורך

בסיישל אין שגרירות או קונסוליה ישראלית. אמנם ישנם יחסים דיפלומטיים טובים בין ישראל לסיישל, אולם מדינת האיים פשוט קטנה מכדי להקים בה שגרירות. השגרירות הישראלית הקרובה ביותר נמצאת בעיר ניירובי שבקניה. במידה ועלה הצורך להיעזר בשגרירות, זוהי השגרירות אליה יש לפנות. שגרירות ישראל בקניה אחראית גם על המטיילים בסיישל. במקרים של אובדן או גניבת דרכון למשל, זוהי הכתובת לפנות אליה.

 

ומה עוד צריך לדעת?

כדי להיכנס לסיישל, ישראלים לא צריכים להוציא ויזה. אשרת שהייה של 90 יום מתקבלת אוטומטית במעבר הגבול, בכניסה למדינה. בשביל שהייה ארוכה יותר, יש להסדיר הארכת אשרת שהייה במשרדים הממשלתיים המתאימים בסיישל.

סיישל נחשבת מדינה בטוחה מבחינת רמת פשיעה, ואין כאן סיבה לחשש. עם זאת, מומלץ להימנע מהליכה לבד באזורים נידחים, או מענידת תכשיטים יקרי ערך במקומות שעלולים להיות מסוכנים. במקרה שבו נפלת קורבן לגניבה או תקיפה – למרות שזה מאוד לא סביר בסיישל – יש ליצור קשר עם משטרת התיירות ולדווח על כך. ניתן להשיגם במספר הטלפון 999.

סיישל – חופשה רגועה באיים של שלווה

נכון, כדי למנוע מפח נפש, מומלץ להיערך לחופשה בסיישל עוד בטרם ההמראה. אין דבר מאכזב יותר מסירוב כניסה למדינה בשל מחסור בחיסון. אבל אין לשכוח – סיישל היא מדינה בטיחותית, רמת הפשיעה בה נמוכה, רמת הבריאות והתברואה בה גבוהות, ובעיקר – תושביה מסבירי פנים.

5/5 - (2 votes)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!