חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגנים הבוטניים של סיישל – מה צריך לדעת?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

Seychelles National Botanical Gardens

ממש רגע מהמסעדות והפאבים של ויקטוריה, כמה דקות מהחופים הלבנים היפים בעולם, ומרחק נסיעה מהמלונות היוקרתיים והריזורטים של מאהה – מסתתרת לה אחת האטרקציות העשירות והמעניינות ביותר שיש לסיישל להציע. אחרי כל החופים, השנורקלים, הצלילות, המסיבות והדגים, כדאי מאוד להקדיש זמן ולבקר בגנים הבוטניים של סיישל.

פתוח כל יום מ: 08:00-17:00

עלות כניסה: 100 רופי סיישלי
תשלום במזומן בלבד

גנים בוטניים בסיישל – מאה שנים של צמחייה פראית

הגן הבוטני בסיישל נמצא במונט פלורי (Mont Fleuri), ממש בפאתי העיר ויקטוריה. בסך הכל, מדובר בעשרים דקות הליכה ממרכז העיר השוקק והפעיל. הגן ותיק מאוד, והוקם כבר לפני לא פחות ממאה שנים, עוד בתקופה הקולוניאלית של סיישל. בתחילה, הגן הוקם כגן ניסיוני, לבחון מינים שהיו לא מוכרים לאירופאים שהגיעו לסיישל. אחרי שסיישל קיבלה עצמאות, הוחלט להמשיך לטפח את הגן ולתחזק אותו, ברמה גבוהה ביותר. היום, מדובר באחת האטרקציות הוותיקות ביותר בסיישל, ואחת המפורסמות שבהן.

מאחר והגן פועל כבר יותר ממאה שנה, הוא מכיל בתוכו מגוון ענק של צמחים בוגרים, מתוחזקים ומטופחים. אין הרבה טעם להגיע לגן בוטני שקיים רק חמש שנים – הצמחים כולם עוד בגדר שתילים קטנים. בגן ותיק כמו הגן הבוטני בסיישל, המצב שונה לחלוטין. הכל כאן טבע, פראי, גדול. בסיישל, אין יותר מדי מבני תרבות היסטוריים. אין כאן מקדשים עתיקים, שרידי יישובים פרה-היסטוריים, ארמונות מלכים מתקופות קודמות. התרבות כאן סובבת כולה סביב הטבע. בכך, הגן הבוטני בהחלט מהווה את אחד המוקדים העיקריים ביותר שיש לתרבות סיישל להציע.

סחלבים, תבלינים, צבים וציפורים

הגן הבוטני הוא למעשה יער טרופי, מיוחד במינו ומחושב ביותר, שמשתרע על פני 6 דונם. הצמחייה עצמה תופסת בערך 5 דונם מהשטח, והדונם הנותר מוקדש לבעלי החיים המתגוררים במקום. עם הכניסה לגן, ישתרעו בפניך מגוון שבילים שונים, אשר יובילו כולם למעמקי היער הצפוף.

כל שביל ביער ייקח אותך למקום אחר, עם צמחים אחרים ובעלי חיים אחרים. כל אחד מהשבילים מחביא בחובו צמחים אנדמיים, כלומר צמחים מיוחדים לסיישל שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בעולם. כאן, אפשר לראות פירות ועצים שלא ידעת כלל שקיימים, ולהריח ריחות חדשים של פרחים לא מוכרים. הביקור כאן הוא בהחלט חוויה של כל החושים.

כדאי מאוד לבקר בשביל קוקו דה מר, הנקרא על שם עצי הקוקוס הנטועים סביבו. אגוז הקוקו דה מר הוא האגוז הגדול ביותר בעולם. במקור, העץ הזה צמח באי פרלין. רק בשנות החמישים הוא הובא לאי מאהה, ונשתל באי – בהצלחה גדולה.

עצירת-חובה נוספת היא בחממת הסחלבים הפועלת בגן. בכל העולם, סחלבים הם הצמחים המרתקים והיפים ביותר. בחממת הסחלבים הזאת, ניתן לראות סחלבים אנדמיים, שצומחים אך ורק בסיישל. מובטח לחלוטין שמעולם לא ראיתם כאלה פרחים מיוחדים.

כדאי מאוד לחפש בעת הביקור בגן את עץ הקנון. זהו צמח בעל מראה שונה לגמרי, שפרחיו פורחים על הגזע, ולא על הענפים. הפירות שלו גדולים וכבדים, והם נופלים ומתפצחים על האדמה בקול רעש גדול. הריח שלו מאוד לא נעים, אבל שימושי: שפשוף הבגדים והעור כנגד העלים יעיל ביותר להרחקת יתושים ומעופפים.

מלבד עצירות אלה, הגן שופע בצמחים אקזוטיים ואנדמיים נוספים, שככל הנראה לא ראית בחייך. פרחים מסוג ליקוניה, ורד ונצואלה, גאוות ברבדוס, יאלנג-יאלנג, היביסקוס ועוד, רק מחכים למבקרים שיבואו לראות אותם. פירות אקזוטיים כמו פרי הדוריאן, אגוז המוסקט, הווניל והציפורן הם רק חלק קטן ממגוון הפירות הגדול שצומחים בשטחי הגן.

גן בוטני של צמחים, אבל גם של בעלי חיים

מלבד כל הצמחים שגדלים בשטחי הגן, חלק נרחב ממנו מוקדש גם לבעלי החיים המיוחדים של מדינת האיים. באזור הצבים, אפשר להתקרב ממש למרחק נגיעה לאוכלוסיית צבי היבשה הענקיים שחיים כאן, מסוג אלדברה. חלק מהצבים הללו הם בני 150 שנים, ורובם חצו את גיל המאה. בבריכת הטריפינים אפשר לראות עשרות צבי ים מיוחדים, שצבעם הירוק עמום מאוד ועוזר להם בהסוואה. בגן חיות ציפורים אקזוטיות ואנדמיות, שמוגנות כאן מפני רעשי העיר. ניתן להאכיל את החיות, בתשלום נמוך יחסית.

הגנים הבוטניים של סיישל – פשוט שווה להגיע

קל מאוד להגיע לגנים הבוטניים, מדובר בהליכה רגלית מוויקטוריה או נסיעת מונית מכל מקום אחר באי. המקום מפורסם, וכל אחד יוכל לכוון אותך לכתובת הנכונה. הגן פתוח בכל יום משמונה בבוקר עד חמש בערב. חשוב מאוד לזכור להביא דוחה יתושים, ולהימרח כראוי לפני הכניסה לגן.

הביקור בגנים הבוטניים של סיישל הוא חובה עבור כל חובבי הטבע, החי והצומח באשר הם. מרחק הליכה מהעיר הסואנת, מחכה לך אי קטן של גן עדן טרופי, מיוחד במינו, ושונה מכל מה שראית עד היום.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!