חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים מסלול שבועיים באיי סיישל – מאהה, פרלין, לה דיג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

חזרנו משבועיים באיי סיישל, איים מדהימים ביופיים. להלן המקומות בהן טיילנו ואנחנו ממליצים וכמה טיפים:
את הטיול ארגנו באופן עצמאי ולא כחבילה עם טיסה ישירה ומלון. החלטנו שאם כבר נוסעים לסיישל ומשלמים כל כך הרבה, ננצל את הזמן בשביל לראות את המקום, ולא להיות במלון. דבר שלדעתי הוא כדאי מאוד. בטן-גב ולהתפנק בריזורט זה תמיד נחמד, אבל חבל כשיש מקום כל כך יפה לראות שמחכה בחוץ.
הזמנו טיסה לסיישל בנפרד ומלונות מראש (בכל אי) בנפרד. טסנו עם קונקשן דרך טורקיה. המלונות שהזמנו היו טובים ונעימים, על החופים, השירות היה אדיב ונחמד, והמחיר ללילה עם ארוחת בוקר לא עלה על 200 יורו.
אפשר להשתמש בכסף מקומי בסיישל (רופי סיישלי) או ביורו. מזג האוויר עכשיו בתקופה שהיינו היה מצויין, כמעט ולא ירד גשם, ואם ירד הוא הפסיק אחרי כמה דקות. אם יש לכם קונקשן אתם לא צריכים להעביר את המזוודות – חברת התעופה מעבירה אותם לבד. אם מכרו לכם כרטיס עם קונקשן של שעה דרך איסטנבול כנראה שטורקיש חושבת שזה מספיק זמן לקונקשן…
החלוקה היא כזאת שרוב האטרקציות והמקומות לראות הם במאהה, אח"כ פרסלין ואח"כ לה דיג. היינו 4 לילות במאהה, 3 בפרסלין ו 2 בלה דיג.
במאהה Pieds dans L'eau
בפרסלין Colibri Guest House
שניהם מומלצים מאוד.
התחלנו במאהה. החלטנו להשכיר רכב (כ45 יורו ליום), שזו אופציה נוחה מאוד לראות את האי ולהגיע בנוחות לכל מקום. הסתדרנו בקלות עם הנהיגה בצד שמאל. אופציות נוספות הן מוניות (יקר) או אוטובוסים – זול מאוד אבל האוטובוסים ישנים ולא נוחים והתדירות שלהם נמוכה.
היינו בחופים המערביים – Petitle Anse שמטפל בו מלון Four Seasons אבל פתוח לכולם, והחוף הסמוך Anse Soleil. החופים קטנים ומקסימים.
הינו בחוף המרכזי והגדול – Baau Vallon שלצידו טיילת עם דוכני אוכל. אווירה נעימה אבל הוא יותר מלא באנשים ואינו היפה ביותר שראינו.
במאהה יש יותר אטרקציות ודברים לעשות לכן צריך שם יותר זמן. אח"כ יש דברים בפרסלין ובסוף מעט ימים בלה דיג.
במאהה ישנם כמה מסלולים מומלצים שעשינו:
מDanzil ל Anse Major – מסלול של חצי שעה לכל כיוון לאורך האוקיינוס שמוביל בסופו של דבר לחוף, מסלול ירוק, סלעי ולא קשה, בסופו מגיעים לחוף מקסים.
בפארק הלאומי Morne – מסלול Copila – מסלול לא קל של כשעה וחצי הלוך חזור, שכולו בעלייה (שאח"כ יורדים אותה), עובר דרך צמחיה טרופית ירוקה ומוביל לתצפית מדהימה על האי ועל קו החוף והאיים הקטנים מסביב.
מסלול Morne Blanc – גם הוא מסלול לא קל בעלייה של כשעה וחצי הלוך חזור, בעלייה טרופית ירוקה ויפה, שמוביל למרפסת שמשקיפה על הנוף המערבי של האי.
לקחנו טיול יום קבוצתי בסירה לSte Anne Marine National Park, קבוצת איים סמוכה לויקטוריה. שם היינו באי Moyenne וטיילנו בו רגלית, ראינו חופים מקסימים וצבים גדולים. אח"כ עשינו שנורקלינג בים ובסוף הגענו לאי נוסף בו מכינים לנו ארוחת צהריים מצוינת. לפני כמה שנים צונאמי הכה בסיישל והרג את כל האלמוגים במים. כרגע הם עדיין נראים מתים אבל מתחילים להשתקם. עדיין יש דגים סביבם שניתן לראות בשנורקלינג. מחיר הטיול הוא 75 יורו לאדם ויש להביא ציוד שנורקלינג משלכם. את הטיול ב st anne marine national park חייבים מאורגן ולהזמין. כל השאר אפשר לתכנן עצמאית. ולשכור רכב עבור הימים שתטיילו. עבור ימים שתשהו במלון אין צורך ברכב.
בויקטוריה אין הרבה מה לראות, יש מקדש הודי ומגדל שעון, אבל כן שווה להגיע לשם בשביל השוק והחנויות. שם יש מבחר רחב של מזכרות והרבה חנויות מהן ניתן לקנות.
המשכנו לפרסלין במעבורת. למי שיש מחלת ים – זה קשה, אולי עדיף בטיסה פנימית.
בפרסלין ההתניידות גם היא ברכב, מונית או אוטובוסים.
היינו בשמורת הטבע Vallee de Mai, שם גדלים עצי coco del mer. לקחנו סיור מודרך, בהחלט כדאי ומוסיף עניין. לומדים איך העצים המיוחדים האלה גדלים ומפיקים את קוקוס הים. במקום ישנם כמה מסלולים לטיול רגלי לאחר ההדרכה, בהחלט כדאי ונעים לטייל שם ולראות את כל הטבע הירוק והעצים מסביב. הכניסה היא 350 רופי לאדם, לדעתי שווה את זה.
היינו בחוף Anse Lazio, אחד החופים היפים ביותר בסיישל בעיני. חוף רחב עם צמחיה ירוקה ומי טורקיז. אפשר מהחוף לעשות שנורקלינג (בקצוות החוף) ולראות דגים צבעוניים במים.
חוף Anse Volbert גם הוא חוף רחב עם מים רדודים ותכולים, הרבה מסעדות ומלונות לידו. משם ניתן להזמין טיול לאי Curiese (אי הצבים) ולאי St. Pierre, אי קטן וסלעי בו ניתן לעשות שנורקלינג.
בחלק הדרומי של האי – Anse Marie Louise ו Anse consolation – קטנים עם מעט רצועת חול, לא מומלץ.
מפרסלין המשכנו במעבורת ללה-דיג. אי קטן ויפיפה. ניתן להתנייד בו ברגל או לשכור אופניים. בכניסה לאי לה דיג מהנמל יש הרבה מקומיים שמציעים טיולי יום לשלושת האיים. אפשר לסגור איתם – גם Nevis נמצא שם. יש לו שלט ואפשר לזהות אותו לפי השלט שלו. יש לי גם את הטלפון שלו אם את רוצה. אפשרות נוספת היא להזמין את הטיולים האלה דרך המלון. מלון מומלץ בלה דיג – La Digue Island Lodge.
לאי יש אווירה קצת שונה משאר האיים, מרגיש יותר כמו כפר קטן וחנויות נחמדות כבר כשמגיעים לנמל. החוף היפה ביותר באי הוא Anse Source d’Argent. כדי להגיע אליו עוברים דרך שמורה יפה בה ניתן לראות את הצומח, צמחי הוניל המקומיים שמגדלים וצבים. הכניסה עולה 115 רופי לאדם. בסוף מגיעים לחוף מדהים, עם סלעים רבים, מים צלולים, חול לבן ואווירה כיפית של המוסיקה והשאנטי של שני דוכני המיצים . מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים לקראת השקיעה.
אפשר ללכת או לרכב גם לGrande Anse בחלק המזרחי של האי (כשעה הליכה לכל כיוון) ומגיעים לחוף רחב עם סלעים בצידיו וים עם גלים גבוהים.
ישנו טיול מומלץ קבוצתי בסירה בו עושים שנורקלינג ליד האיים Felicite, Cocos ו- Grande soeur. איים יפים לכשעצמם, ושם גם השנורקלינג הוא העשיר ביותר בדגה בסיישל. ראינו צבי ים, טחן נקוד, כרישים קטנים (לא מסוכנים), והמון דגים צבעוניים. ממליצה לעשות את הטיול הזה עם המדריך Nevis ואנשי צוותו.
חזרנו את הדרך חזרה למאהה במעבורת, גם כאן היה קשה למי שרגיש ויש לו מחלת ים. ממאהה לצערנו טסנו חזרה הביתה.
לסיכום: איי סיישל הם יעד מדהים, יוצא דופן ומיוחד מיעדים אחרים בעולם. גן עדן עלי אדמות. הטבע מדהים, שמורות הטבע ירוקות ויפות, החופים נפלאים והים טורקיז, צלול ועשיר בדגה.
זה לא יעד זול, אבל לא יקר בהרבה מישראל. האוכל שם מצוצמם מבחינת המבחר ומתבסס בעיקר על דגים, פירות ים, עוף, מעט בקר והרבה פירות. האנשים מאוד אדיבים, נחמדים ומנסים לעזור. הם מדברים אנגלית שוטפת, צרפתית וקריאולית. מבחינת קניות, אין הרבה מה לקנות שם, אבל המזכרות נחמדות מאוד ויש אפשרויות. השמש בסיישל מאוד חזקה, גם אם לא מרגישים את זה. סיישל קרובה לקו המשווה. חשוב להתמרח בקרם הגנה.
אני נעזרתי בספר של לונלי פלאנט באנגלית שנקרא Mauritius, Reunion & Seychelles לתכנון הטיול. ממליצה על הספר למי שרוצה לתכנן את הטיול.
אני ממליצה בחום לנסוע לסיישל.
אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!