חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את האי פרקואר

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

האי פרקואר בסיישל הוא לא בדיוק אי, אלא קבוצת איים הנקראים פרקואר (Farquhar Group).
חלק נכבד מהאיים החיצוניים של סיישל!
זהו אטול אלמוגים גדול, המורכב מלא פחות מ-11 איים נפרדים הקרובים מאוד זה לזה. שרשרת האיים מקיפה את הלגונה הגדולה של האי. שרשרת האיים המרוחקת הזו מהווה בית גידול נפלא עבור מגוון גדול של בעלי חיים. אפשר למצוא כאן ציפורים נדירות, צבים מקננים, דגים באלפים. וכשכל זה טבול בטורקיז צלול ובריזת ים, מה עוד צריך?

מה יש לעשות באי פרקואר - Farquhar ?

 האי פרקואר מרוחק מאוד מיתר איי סיישל. למעשה, הוא קרוב יותר למדגסקר מאשר לסיישל. הוא נמצא 770 ק"מ מהאי מאהה, מה שהופך את ההגעה אליו למעט מסורבלת. בגלל הריחוק המשמעותי שלו, האי בעבר בכלל לא נחשב לחלק מאיי סיישל. הוא היה בשליטתה של מאוריציוס השכנה. רק בשנת 1881 הוא עבר לידיה של סיישל. מדינת האיים ראתה באי את פוטנציאל הדיג הענקי שלו, והחלה בפיתוחו. כבר ב-1850 החלו לקום מחנות דיג גדולים באזורים הצפוניים של האטול. גם לאחר שעלתה המודעות לחשיבות שימור הטבע והחי, והאי עבר לפיקוחה של החברה לשימור האיים – סיישל המשיכה לאפשר דיג באזור. בשנת 2004 אף החלו שיפוצים בכפר הדייגים הישן, על מנת להתאים את רמתו לאירוח תיירים. אפשר רק לדמיין את העושר הרב של הדגים באזור, אם כבר יותר ממאתיים שנה אנשים מכל רחבי העולם מגיעים הנה רק בשביל לדוג אותם!

למרבה הצער, לא ניתן היום להגיע לכפר הדייגים הוותיק. האטול נפגע על ידי ציקלון חזק במיוחד, שהרס את כל המבנים על האי. אבל, אם מסתכלים על הצד החיובי, ממש בשנים האחרונות האי שוקם, ונבנה בו בית הארחה חדש לחלוטין. אמנם אי אפשר ללון בכפר דייגים ותיק ואותנטי, אבל בהחלט אפשר ליהנות מאירוח מודרני ומוקפד שנבנה בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של איי סיישל.

פרקואר – אטרקציות של ים ודיג

עיקר מה שיש לעשות בפרקואר הוא – דיג. והדיג פה נפלא. אפשר לתפוס כאן כמה מהמינים המיוחדים ביותר שיש לאוקיינוס ההודי להציע. דגים עצומים, בשלל צבעים, שמשקלם יכול להגיע לעשרות קילוגרמים. בשל המרחק הגדול של האטול מיתר איי סיישל, לרוב תיירים לא מגיעים הנה בשביל יתר האטרקציות. עם זאת, מי שכן יגיע, יוכל ליהנות מטבע פראי ומתפרץ: עשרות מינים שונים של ציפורים נדירות, שאינן פוחדות מבני אדם. צבי ים מקננים, עם ביציהם וצאצאיהם הקטנטנים. סרטנים, אלמוגים, דגים ססגוניים. הלגונה המרהיבה יכולה לספק שעות של הנאה, גם כשבוחרים לא לצאת לדוג.

אין בפרקואר מלונות רבים, אלא כפר נופש אחד בלבד, בבעלות החברה לשימור האיים. כפר הנופש קטן מאוד, בכוונת תחילה. באופן זה, מווסתת החברה את מספר הדייגים והמבקרים באי בכל רגע נתון. יש בו מקום רק לעשרה אורחים. כפר הנופש מורכב מבקתות עץ מרוהטות ומאובזרות במודרניות, אם כי בפשטות. בכל בקתה ישנם שני חדרי שינה נפרדים, המתאימים כל אחד לשני אנשים. מלבד מסעדה מוצלחת על בסיס המטבח הקריאולי והבינלאומי, טרקלין ובר – המלון מציע את שירותיהם של 5 מדריכי דייג מומחים. ביחס של מדריך על כל שני מטיילים, כל אחד יוכל ליהנות כאן ממסע דייג מוצלח, גם אם אין בעברו ניסיון עשיר במיוחד.

השאלה איך להגיע לפרקואר היא שאלה קצת מסובכת. אפשר להגיע בשייט למזח של האי, אולם מדובר בשייט ארוך מעט. ניתן גם להגיע בטיסה ממאהה. עם זאת, הטיסות אינן סדירות, ויש להתאים מראש את תאריכי הביקור לפי הטיסות. למרות ההגעה הקצת מורכבת, אין ספק שעבור הדייגים – אין מקום נהדר יותר להיות בו.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!