חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אי הקוקוס של סיישל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

הכירו את אי הקוקוס של סיישל – Cocos Island

 אם אי פעם ראית תמונה מדהימה של סיישל, עם עלים ירוקים המצילים על חוף לבן ואוקיינוס צלול – ככל הנראה היא צולמה באי הקוקוס. זהו אחד האיים היפים ביותר בסיישל, ואת רוב התמונות הפרסומיות עוצרות הנשימה מצלמים כאן. האי הקטן הזה אולי לא גדול במיוחד, אבל יש לו את כל מה שצריך בחופשה טובה בסיישל. שקט, ים, אלמוגים, דגים, וחול רך.

מה זה אי הקוקוס?

אי הקוקוס הוא אי קטן מאוד, 18 קמ"ר גודלו בסך הכל. הוא קרוב מאוד לאיים המרכזיים, ונמצא רק 7 ק"מ צפונית ללה דיג. זהו אי גרניט עם סלעים עצומים, וקו חוף סלעי ברובו. עם זאת, יש כאן רצועת חוף – קטנה, אבל מהממת ביופייה. מרכז האי מלא בצמחייה, עצי קוקוס ועצי דקל, המצילים גם על החוף. את האי מקיפה כמעט לכל אורכו שונית אלמוגים גדולה, המושכת אליה מינים שונים של דגים מהאזור כולו.

האי היה בעבר מקום שקל ונעים להגיע אליו לחופשה הוללת, וחסרת התחשבות בסביבה. בשל התנאים האידיאליים שלו, האי תמיד היווה מקום משיכה אטרקטיבי ביותר לצוללנים, דייגים, ואפילו פיראטים. מיותר לציין שעל הטבע – הם לא שמרו כל כך. כתוצאה מכך, חלק ניכר משונית האלמוגים הגדולה מת לאורך הזמן. האלמוגים המתים משמעותית פחות יפים ומרשימים מהאלמוגים החיים, כמובן. עם זאת, למרות הפגיעה המשמעותית, באזור נעשים מאמצי שימור משמעותיים אשר ועבודות שיקום גדולות. החל משנת 1996, אי הקוקוס נמצא בהגנת המדינה, וחלים בו חוקים נוקשים הנוגעים להגנת הטבע והסביבה. במשך זמן רב, אסור היה כלל לעגון באי, על מנת שלא להפריע לטבע הימי להתחדש. גם היום ניתן לראות כאן הרבה אלמוגים מתים, אבל לצדם – עושר ויופי שאין שני לו.

מה יש לעשות באי הקוקוס?

על פי חוקי השימור הנוקשים, אין אטרקציות באי הקוקוס. ההתערבות כאן אסורה, ויש להימנע מלגעת, להתערב או להפריע לחי. על האי אין אף מבנה, אף לא כביש אחד, וכמובן שאין מלונות באי הקוקוס או בתי מגורים.

עם זאת, אי אפשר למצוא בסיישל אתר טוב ופופולרי יותר לצלילה ושנירקול. החיים הימיים העשירים כאן מציעים חוויה שאין שנייה לה. על אף הפגיעה באלמוגים, נותרו כאן לא מעט אלמוגים חיים. מלבדם, אפשר לראות כאן צלופחים, דגים רבים, צבעי ים, כרישי לוויתן וצבי ים בשפע עצום. המים כאן כל כך רוחשים חיים, שמספיקה הצצה קטנה אל מתחת לפני המים כדי להתמכר. כמעט מיותר לציין שהראות כאן מצוינת, במיוחד בעונת הצלילה, ואפשר לראות עשרות מטרות קדימה ולמטה.

איך מגיעים לאי הקוקוס?

לא ניתן להגיע עצמאית לאי הקוקוס, בשל חוקי השימור שחלים על המקום. אפשר ואפילו קל מאוד לצאת לסיור יומי, או חצי יומי, מהאיים הגדולים. מלה דיג, פרסלין ואפילו לעיתים ממאהה יוצאות סירות מאורגנות, המצוידות בציוד צלילה ושנורקלים. פעמים רבות, הסיור כולל במחירו גם ארוחת בוקר טובה ודשנה. אין מסעדות על אי הקוקוס, כמובן, אולם מסעדות טובות ומומלצות מאוד פועלות על האיים הסמוכים לו – גרנדה סור ופיליסטה. ביקור באי לרוב יכלול גם ביקור באיים הללו.

כמו בכל סיישל, תמיד נעים במזג אוויר אי הקוקוס מצטיין בכך. חם כאן לאורך כל השנה, ולח. טבילה במים הנעימים ביום חם, אל תוך עולם ימי עשיר ותוסס, ליד אי פסטורלי ומבודד – לא פלא שאי הקוקוס נבחר להיות הגלויה המייצגת של סיישל.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!