חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איי סיישל חודש דצמבר בקורונה

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

סיכום טיפים 6 לילות, 7 ימים בסיישל:
נסענו כמשפחה, 3 לילות במאהה, 3 לילות לה דיג, עם יום בפרסלין במעבר.

1. האיים רייקים מתיירים בתקופת הקורונה (אירופאים לא מגיעים בגלל ה 5 ימי בידוד בסיישל). כך שמסעדות/מעבורות/מלונות יחסית רייקים וחלקם הקטן אף סגורים.
2. ישנו בוילות ששכרנו ב airbnb כי חלקינו טבעוניים/צמחוניים מה שמגביל במסעדות כאן (ברב המסעדות אין מבחר חוץ מקארי ירקות, פיצה ופסטה ברוטב עגבניות).
3. סים מקומי קנינו מ cable & wireless בדוכן בשדה התעופה (איך שיוצאים). 200 רופי (30ש) ל 2GB מה שהספיק לשבוע תקשורת (הורדות כבידות עשינו מ wifi).
4. ציוד שנירקול הבאנו מהבית.
5. כסף, לדעתי עדיף כבר למשוך מכספומט. אפשר להחליף בשדה (2% עלות מהיציג) או בעיר ויקטוריה (1% עמלה) אבל לטעמי לא שווה את הטירחה.
6. ויקטוריה עשתה רושם שך עיר מנומנמת לא מעניינת או יפה במיוחד. למי שבכל זאת מגיע, קפה/גלידריה Dolce Vitta מומלצת.
7. התניידות, למי שמתכוון לחקור את האיים ולצאת הרבה מהמלון (מומלץ) אז רכב שכור קטן כ 30ד ליום (skyscanner). בפרסלין הזמנו ישירות דרך קפריקורן +2482581110 https://www.capricorncarrental.com/ — תיאמנו איסוף רכב בשדה תעופה והחזרה במסח למעבורת ללה דיג (ללא עלות נוספת).
7. חופים — ללא ספק החופים שנהננו מהם הכי הרבה היו בלה דיג (grand anse ו petite anse). במאהה, החופים הכי ציוריים לטעמנו היו anse petite boileau החוף הפרטי של מלון four seasons (מותר להיכנס רק שההליכה מהכניסה למלון לחוף ארוכה – כ15דק בירידה/עליה) והחוף הצמוד לfour season בשם anse soleil. בצד המזרחי anse royal.
8. צלילה עשינו במאהה עם big blue divers, היו קצת יקרים, שירות טוב (לדעתי blue sea divers 20% זולים יותר וכנראה דומים). יצאנו לאתר Lighthouse, קיווינו לראות בדרך אולי כריש לוויתן (ראו יום לפנינו, אך לשווא), ראות לא משהו כ10-15מ (רוחות/סחף), ראינו כרישי ריף, מנטה ריי, תמנון… אלמוגים באופן כללי ברב האיים והמקומות ששנירקולנו בהם לא משהו.
9. שנירקולים — עשינו במאהה ב anse royal חלק צפוני, לא משהו, למרות שראינו חתול ים…. ובלה דיג בחוף הצפוני anse severe שנחמד–להגיע בגאות שכן צריך לשחות מעל הריף הרדוד כדי לגיע לקיצו.
10. אוכל במסעדות טובות עולה כ 50-80ש לעיקרית. ממליץ בלה דיג על Le Repaire ו Le Nautique.
11. פרסלין שווה לעשות ביקור בפארק יונסקו vslee de mai להתרשם מהצמחייה והקוקוסים הייחודיים. חופים בפרסלין היו לטעמינו מעט פחות ציוריים מהחופים של מאהה (ובטח שפחות ציוריים מאילו בלה דיג), anse lazio אכן היפה שבהם ביקרנו בפרסלין.
12. אנחנו טסנו ממאהה לפרסין (וחזרה) פשוט כי זמני המעבורות לא התאימו לנו. טיסות הלוך-חזור זולות יותר מכיוון בודד (דרך אתר אייר סיישל עלות כ 100ד לכיוון), 20דק טיסה בגובה נמוך כך שזוכים גם לראות את האיים מהאוויר. טיסות שלנו היו רגועות ללא כיסי אוויר. הגעה שעה לפני טיסה פנימית היא די ויותר.
13. מעבורות מפרסלין ללה דיג היו ריקות כמעט מתיירים. עצוב.
14. ממליץ בלב שלם לבלות לפחות לילה בלה דיג אם לא יותר… אי מקסים, פסטורלי. הקייאקים השקופים לטעמנו קצת over-rated. הסיור הינו בעיקר לצלם את החוף המפורסם anse source d'argent מהים — נחמד, לא חובה לטעמנו.
15. צבים ענקיים הרב עושים בסיור מיוחד לאי curieuse מפרסלין (עדיף מחברה שהסירה יוצאת מ core d'or) ואז השיט רק 10דק (ים יכול להיות גלי). עלות צריכה להיות 200אירו לסירה או כ 50אירו לאדם (כולל עצירות שנירקולים). טיפ קטן, אם תתאמו מראש, תוכלו בתוספת 100אירו לבקש שייקחו אתכם בסיום הסיור ללה דיג, במקום לקנות כרטיסי מעבורת (14אירו לאדם) מה שיכול לחסוך מעט זמן במעבר בתוספת עלות קטנה.
צבי ענק אפשר לראות גם בלה דיג ואתם עלולים להיתקל בהם גם במאהה.
16. טיול שווה וטיפה מאתגר במאהה, הוא לבריכה טבעית בתוך סלע rock pool, המסלול כ 30דק כל כיוון, יוצא מ chez batista villa (+ יש שם גם מספר צבי ענק בגן שלהם)…חוויה ציורית מהנה ומרעננת — שווה.
17. בלה דיג עשינו הליכה לתצפית מ Belle Vue — ממליץ בחום לתאם במסעדה שלהם צהריים — נוף מהמם מיצים/שייקים הכי טובים ששתינו (שייק בננה/מיצי פירות עם רום וכו). עליה למסעדה קשה (30דק עליה תלולה) אבל אפשר (למתפנקים) להגיע במונית. משם הסיבוב לתצפיות (שווה) ואורך כשעה סיבוב.
18 מזג אויר – בעונה הזו היה לנו גשם קצר כמעט כל יום, אבל רב שאר היום היה שמשי/מעונן חלקית. בסהכ מזג אויר מצויין.
19. קורונה — בודקים בכל מלון/מסעדה חום בכניסה+רישום שמי/תיעוד מקום לינה. קצת מעיק אבל לא נורא. חובשים מסיכות רק בתוך חנויות.
20. מקומיים מקסימים ומסבירי פנים. בסהכ התייר הישראלי המכוער טרם הגיע לכאן, אז בגדול, עדיין מחבבים אותנו :), אולי גם כי ישראלים הינם 80% מהתיירים כל עוד אירופאים לא ממש יכולים להגיע.

תהנו!!!

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!