חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע בחודש מאי בסיישל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

אשתי ואני מסכמים שבוע מדהים בסיישל ורצינו להחזיר חזרה לקבוצה עם מידע עדכני שמקווים שיסייע לבאים אחרינו.
טיסות – אתיופיאן איירליינס, קונקשן של כ-3 שעות בהלוך ובחזור. סה"כ 11 שעות לכיוון. אציין שהאוכל בכל הטיסות לטעמי היה מפתיע וברמה גבוהה ביחס לחברות טובות ומוכרות אחרות שטסנו איתן בעבר. השדה באדיס לא להיט, אבל גם לא נורא. יש שם מקומות לשבת לאכול, ווייפיי חינם. יש בשדה אגף חדש יותר שנראה מודרני (שם חיכינו לטיסה לסיישל) לעומת האגף הישן (בו הטיסה מישראל נחתה).
איסוף – כבר מהארץ סגרנו עם דני לארמה (הפרטים שלו מפוזרים פה בקבוצה) איסוף מהשדה לקונסטנס אפיליה ולכיוון ההפוך, 50 יורו/60 דולר לכיוון. בהלוך חיכה לנו מישהו אחר ולא דני, בחור בשם טאפי, שאמר שדני בנסיעה אחרת ושלח אותו במקום. טאפי היה ממש נחמד, אפילו הציע לעצור בדרך במקומות תצפית בדרך למלון. בחזור דני הגיע לאסוף אותנו לשדה ואפילו עצר לנו בשני מקומות תצפית לצילומים.
עם טאפי יצאנו בהמשך גם לטיול יומי באי (דרך דני), פרטים בהמשך.
מלוןקונסטנס אפיליה כל השבוע. התאכסנו בג'וניור סוויט. חדר מרווח מאוד, מרפסת גדולה. מספקים לחדר כל יום בקבוק מים מסוננים (אם חסר ניתן לבקש עוד ויביאו). השירות במלון אדיב מאוד, כל העובדים ממש נחמדים ותמיד מברכים לשלום ונכונים לעזור. התנועה בתוך המלון היא ברגל ו/או אופניים שפזורים ברחבי המלון ו/או גולף קארטס שעוברים כל כמה דקות בנקודות מפתח ברחבי הריזורט ואוספים אנשים. לריזורט 2 חופים, הדרומי והצפוני. הדרומי לדעתי הוא לא ממש חוף שמתאים לרחצה, במהלך היום היה שפל וגם נראה שהמלון לא מעודד זאת (אין שם מיטות, שירות וכו'). הצפוני הוא חוף רחצה מאוד (!!) יפה, נעים ושקט. הים רגוע וכיף לרחצה, צבעים מדהימים. מבחינת אוכל, לקחנו חצי פנסיון (בוקר וערב). מאחר והמלון יחסית מבודד העדפנו את האופציה הזו ולא הצטערנו. בנוסף לחדר האוכל הראשי שהוא למעשה בופה עם מגוון רחב של מאכלים ותימה שמשתנה מדי יום לארוחת ערב (איטלקי, הודי, אמריקאי ועוד – גם אם לא תתחברו לנושא של אותו היום, תמיד תמצאו דברים נוספים לאכול), יש בנוסף 4 מסעדות שההרשמה אליהם היא מראש לארוחת ערב (מומלץ לברר כבר בהגעה למלון). אנחנו ניסינו רק את המסעדה עם האוכל המקומי אך חזרנו למחרת לבופה הראשי בגלל המבחר. בכל מקום שתבחרו לאכול בריזורט, האוכל איכותי. קחו בחשבון ששתייה בכל ארוחה (כולל מים מבוקבקים/מינרליים) היא בתשלום נוסף.
יש בריכות שמפוזרות בכל "שכונה" בריזורט, יש אחלה חדר כושר וגם מגרשי טניס וסקווש. הוויפיי חזק בכל האזור.
טיול יום פראלין ולה דיג – סגרנו דרך החברה שיושבת באפיליה:
7 degrees south
180 יורו לאדם + טיפ למדריכה. איסוף ב6 בבוקר מהמלון למעבורת שיוצאת ב7 וחצי לפראלין, שעה הפלגה. המעבורת של חברת "קאט קוקו" גדולה ויכולה להכיל עד 400 אנשים. השיט היה בסדר גמור מאחר והים היה נוח ומזג האוויר היה טוב. יכול להיות שביום פחות טוב השיט היה יכול להיות קופצני יותר. רבע שעה הפלגה נוספת ללה דיג (במעבורת קצת יותר קטנה). במסגרת הסיור המאורגן התחלנו שם במזקקה של שמן קוקוס וסך הכל בערך 45 דקות של דברים שפחות עניינו אותנו, אך לאחר מכן הגענו לחוף סורס ד'ארגנט המפורסם. היה לנו מספיק זמן לצלם תמונות, לשכשך במים ולראות את הדגים (שעה ורבע בערך) בערך). משם חזרנו בהפלגה לפראלין לארוחת צהריים במסעדה חמודה על המים (כלול במחיר). האוכל היה בופה, סך הכל בסדר גמור. משם המשכנו לפארק ואלה-דה-מאי לראות את אגוזי הקוקו דה מר. בגדול זה יער טרופי עם שבילי הליכה. המקום האחרון שבו ביקרנו היה חוף אנס לאציו (שעה וחצי בחוף), חזרה לנמל ומעבורת חזרה למאהה. מהרגע שמגיעים לנמל בבוקר ועד החזרה לאותו נמל הייתה איתנו מדריכה נחמדה שהכווינה אותנו בדיוק לאיזו מעבורת ובאיזה תורים לעמוד (בחלק מהמקרים עקפנו את התור בגלל שאנחנו בסיור מאורגן) וכמובן בכל מקום הסבירה. בסך הכל מדובר על יום שהתחיל ב6 בבוקר והסתיים בריזורט ב8 בערב, יום מעייף אבל שווה (למי שלא מעוניין לפצל את השהות בין האיים).
טיול יומי במאהה – עם טאפי הנהג (דרך דני). מחיר 150 יורו פלוס טיפ. סך הכל כמעט 8 שעות של סיור באי. מראש ביקשנו רק חופים ונקודות תצפית, אז הגענו לתצפית "מישין לודג", חוף בו ואלון, סאנסט ביץ, עדן איילנד, חוף של פור סיזנס (ועוד חוף לא כל כך מוכר שהנהג המליץ לנו ואני לא זוכר את שמו). בכל חוף היה לנו מספיק זמן להיכנס למים ולהספיק לשתות משהו… ככה ברגוע מחוף לחוף כל היום.
כסף – הגענו עם 600 יורו, 100 דולר וכרטיס אשראי.
החלפנו קצת כסף לרופי בשדה. לנהגים ולימי הטיול שילמנו ביורו/דולר מזומן, דברים קטנים ברופי והשאר אשראי.
תקשורת – לאור ביקורות של אנשים שרשמו כאן שעשו חבילה מהארץ ובפועל לא הייתה קליטה באי, החלטנו לרכוש חבילה בשדה התעופה בסיישל. בשדה הקטנצ'יק, לא תפספסו שתי עמדות של שתי חברות התקשורת המרכזיות, כל אחת מציעה סים מקומי מוטען מראש לשיחות וחבילת גלישה או רק חבילת גלישה. אנחנו לקחנו חבילה של 4 גיגה גלישה ושילמנו 24 יורו, חברת "איירטל".
לסיכום, איי סיישל הם יעד יקר ששווה כל רופי סיישלי, וצריך לדעתי לבוא מראש ב"מוד" המתאים.
לגבי נהיגה באי, לדעתנו בהחלט אפשרי לשכור רכב ולנהוג (ראינו הרבה שעשו זאת). לשים לב לנהיגה בצד ההפוך, לכבישים המפותלים והצרים, ולתעלות בצידי הכביש. אנחנו העדפנו שלא לשכור.