חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

5 ימים בסיישל בדצמבר

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

5 ימים בלבד לטיול באיי סיישל? אפשר לעשות הרבה דברים! שימו לב לפוסט סיכום הטיול של המטייל הישראלי מארק (פורסם אצלנו בקבוצת פייסבוק)

פוסט המלצות ל5 ימים בסיישל

חזרנו מ5 ימים בגן עדן ואני רוצה להחזיר לקבוצה המדהימה הזאת על העזרה הרבה שקיבלנו.
כמה דברים כלליים- סיישל היא מדינה של יותר מ100 איים כשאי המרכזי הוא מאהה. יש בא סה"כ 400,000 תושבים שרבים מהם נמצאים בעיר הבירה ויקטוריה (שגם היא נמצאת באי מאהה). האוכלוסיה מגוונת מאוד ויש בי מיקס שלם של מקורות- אירופה, אפריקה ואסיה. התושבים המקומיים מדברים קריאולית (מן שילוב מוזר של צרפתית ואנגלית), ורובם דוברי אנגלית וצרפתית ברמה מעולה.
כסף– עדיף להגיע עם יורו. ניתן לשלם גם ביורו אבל השער שמקבלים בד"כ פחות טוב מהשער האמיתי, ולכן כדאי להחליף לרופי סיישלי (1 שקל שווה 6.5 רופי).
מחירים– נכון, המלונות והטיסות לא ממש זולים(אבל אם מרכיבים לבד בתקופות עם ביקוש קצת יותר נמוך ולא בחגים אפשר להוזיל ממש), אבל המחייה בסיישל יחסית זולה (גם ביחס למערב אירופה ולא רק לישראל). אם שוכרים רכב ולא לוקחים מוניות או נהג פרטי, אם מתמקחים ולא הולכים לטיולים דרך המלון, ואם אוכלים ארוחות צהריים מחוץ למלון- תגלו שסיישל לא כלכך יקרה. לנו יצא 600 יורו לזוג על בזבוזים במהלך 5 ימים.
רכב- שווה להשכיר רכב ולהסתובב במאהה. לנו עלה 35 יורו ליום אצל מטיאס. אמנם נוסעים בצד שמאל והכבישים לא משהו, אבל נוסעים לאט ובזהירות והכל בסדר. זה שווה את העצמאות שלכם ואת החיסכון בעלויות של נהג פרטי. טיפ- תבדקו גם את הגלגל הרזרבי של הרכב שאתם משכירים ותראו שהוא תקין.
כרטיסי סים– שווה לקחת- עולה 100 רופי לכרטיס ועוד 200 רופי לכל טעינה של 1 GB בחנות CABLE AND WAYRE.
אנשים- התושבים בסיישל הם האנשים הכי נחמדים שפגשתי (למעט בחור אחד שנדבר עליו בהמשך), אל תתביישו לשאול ולהתייעץ עם המקומיים- האנגלית שלהם מעולה, הם עוזרים בכיף ולא מצפים לתמורה.
קורונה- הרחיבו הרבה בקבוצה על העניין ואני רוצה רק להוסיף דבר אחד חשוב- בניגוד למה שכתוב באתר משרד הבריאות, צריך למלא את הצהרת הנוסע הנכנס לישראל לא 24 שעות לפי ההמראה לישראל, אלא לפני הנחיתה בישראל. כלומר אם מילאתם את ההצהרה ב19:35 כשהטיסה יום אחרי בצהריים והנחיתה בישראל היא ב19:40- זה לא תופס, ויכולים להתקטנן איתכם על זה. תחסכו לעצמכם אי נעימות ותמלאו את ההצהרה בבוקר של הטיסה ולא יום לפני.
עכשיו לטיול- אנחנו היינו רק 5 ימים ולכן היינו רק במאהה ובטיול יום ללה דיג. יש הרבה מה לראות לכן לא ממליץ בתקופה כלכך קצרה להתחיל לטייל בין הרבה איים.

האי מאהה

כפי שאמרתי האי מאהה הוא האי המרכזי והגדול ביותר שבו הסתובבנו רוב הזמן. שימו לב שיש לאי עונות- בעונה אחת הצד המערבי טוב יותרר ובעונה אחרת הצד המזרחי. אנחנו היינו בדצמבר ובאיזור המערבי (ישנו בסאבוי) היו קצת גלים והיה פחות טוב. עם זאת, חשוב לציין שמדובר במזג אוויר טרופי אז זה תלוי גם ביום שעליו נפלת.
עכשיו אחלק את האי לאזורים שבהם טיילנו-
beau vallon-
האזור היותר הומה של האי (בצד הצפון מערבי של האי). שם נמצא המלון סאבוי (מלון מעולה), שלידו יש חוף נחמד עם טיילת, מסעדות, קצת באסטות וסוכני נסיעות שמציאים טיולים. שאנחנו היינו היה קצת מת (כנראה בגלל הקוורונה), ובאופן כללי קחו בחשבון שבסיישל הכל נסגר נורא מוקדם, אל תצפו שמסעדות יהיו פתוחות ב22. בדיעבד, בתקופה הזאת של השנה הייתי בוחר לישון במקום אחר.
ויקטוריה-
עיר הבירה (אל תצפו ליותר מידי). יש בה שוק שנסגר ממש מוקדם, גנים בוטניים ושעון ביג בן (מרשים בערך כמו המזרקה הצבעונית בעפולה). תכלס עיר די משעממת, ומשמשת בעיקר כתחנת מעבר וממקום שממנו שטים לאיים אחרים. העיר נמצאת בצד הצפון מזרחי של העיר (רבע שעה נסיעה מהסאבוי). לא רחוק משם יש את האי המלאכותי עדן איילנד, שבו יש מרינה עם יאכטות, כמה מלונות, בתים יוקרתיים, קניון קטן (שנסגר ב18), ומקומות נחמדים לשבת ולשתות משהו. שווה ביקור.
איזור המלון אפיליה-
ממש אהבנו את האיזור הזה. החופים של המלון (יש חוץ צפוני וחוף דרומי) ממש יפים ומגניבים. בחוף הדרומי יש מסעדה ממש נחמדה עם נוף מדהים. מהחוף הדרומי יצאנו לטיול של 3 שעות באי טרזה עם מיקי (יש את הטלפון שלו בפוסטים פה בקבוצה. אל מיקי הגענו דרך המלצה בקבוצה, והוא לוקח אותך למרחק של 7 דקות הפלגה לאי מדהים ושקט, עם חופים מדהימים, שנורקלינג, פותח לך קוקוסים ולוקח אותך לנביעה טבעית באמצע האי. אחלה טיול, אולי נדבר שהכי נהנו בו בסיישל.
אם אתם רוצים להגיע לחוף בתולי באזור האפיליה- שימו בוויז CAP TERNAY– תגיעו עד למחסום, תעצרו את הרכב ותלכו 5 דקות ברגל. כנראה שתיהיו שם לב.
עוד דבר מגניב באיזור האפיליה- מפלי SAUZIER– שווה שווה שווה בטח אם אתם כבר שם. תגיעו עם הרכב ותחנו, יש שם זקנה חמודה שמשלם לה איזה 100 רופי לראש ונכנסים.
אזור הפור סיזנס- נמצא באזור הדרום מערבי של האי. יש שם חוף מדהים שהיינו שנקרא ANSE SOLELI – מכנים את הרכב ויורדים בירידה- מגיעים למסעדה שהיא שטח פרטי, עוברים דרכה ומגיעים לחוף. אפשר לשבת לאכול במסעדה תמורת חנייה קרובה לחוף. אנחנו לא עשינו את זה רק כי בעל המקום צעק עלינו (הסיישלי היחיד הלא נחמד שפגשנו) בלי שהבנו בכלל שמדובר בשטח עם חניות פרטיות. באמת שאם הוא היה פונה בנחמדות היינו יושבים אצלו בכיף. ליד החוף הזה יש את החוף של הפור סיזנס (לא היינו) שנחשב מדהים לפי מה שממעתי וגם את הANSE INTENDANCE. שלושת החופים הללו הם מהיפים שיש לאי להציע. לא רחוק משם יש את חוות התבלינים.
ANSE ROYALE BEACH
חוף מדהים בצד הדרום מזרחי של האי- לא הייתי מוותר. אם יהיה לכם כוח תשחו לאי הרחוק שנמצא משמאל לחוף- יש שם אחלה שנורקלינג.

האי לה דיג

אי מדהים מזרחית למאהה כשעה ורבע הפלגה בספיד בוט.
אנחנו נסענו עם קבוצה של 20 איש ששכרה ספיד בוט שעלה לנו 60 יורו לאדםם כולל איסוף מהמלון לויקטוריה שממנה מפליגים.
אם אתם רגישים תביאו כדור נגד בחילות. באי עצמו כמעט ואין רכבים ורוב ההתניידות אי על אופניים. שכרנו ב600 רופי 2 אופניים חשמליות (אפשר גם רגילות ואפשר גם רכב גולף).
נוסעים מאזור המעבורות ימינה ומגיעים לשמורת הטבע המפורסמת.
בתוך שמורת הטובה ניתן לראות צבים ענקיים ואת גולת הכותרות- החוף ANSE SOURCE DARGENT שנחשב בעיניי רבים לחוף היפה בעולם. לדעתי שווה להגיע בגללו. עשינו את הטיול קייאקים עם אניס שלדעתי הוא נוכל לא קטן.
ממה שהבנתי בתקופה הזאת של השנה יש עניין חזק של גאות ושפל, ולכן נוצר מצב שבשעות הצהריים מפלס הים נמוך מידי בשביל לצאת לטיול הקייאקים. עכשיו אניס חי שם, ואין סיכוי שהוא לא יודע בדיוק מה אפשר ומה אי אפשר לעשות בתקופה הזאת.
תחילה הוא קבע איתנו טיול רגיל לשעה 11. הוא איחר בשעה (הייתה לו קבוצה של הבוקר), ואז אמר שהמפלס נמוך מידי ולכן נעשה את השייט מחוץ לריף.
מחוץ לריף הים יחסית סוער, ומהר מאוד הוא הסביר שלא ניתן להגיע לשם עכשיו כי זה מסוכן ויש בקבוצה ילדים קטנים. אוקי, אז הפתרון הוא לגרור אותנו עם סירת מנוע לאורך הריף רק כדאי לראות את הנוף.
אחרי כמה דקות הוא אמר שמפלס נמוך מידי ולא ניתן להמשיך ולכן אנחנו מסתובבים וחוזרים. הוא עשה לכל קייאק תמונה יפה ולקח תעריף נמוך של 15 יורו (לעומת 35).
ברור לי שהכל היה הצגה, והייתי הרבה יותר מכבד את זה שהוא היה אומר מראש שהים נמוך מידי והוא יכול לקחת אותנו רק לתמונה על הקייאק תמורת 15 יורו, במקום לעשות את כל ההצגה הזאת.
בדיעבד, הייתי מוותר על הקייאק במקרה כזה. אם אתם יוצאים לטיול תוודאו שהים אכן מאפשר את זה. בדרך חזרה לספיד בוט אכלנו במסעדה איטלקית ממש טעימה (אם כי לא ממש זולה) שנקראת LA REPEIR– ממליץ מאוד.