חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיים החיצוניים של סיישל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

האיים החיצוניים של סיישל - הכירות ראשונה (Outer Islands in Seychelles)

לא הרבה יודעים זאת, אבל ישנם שני סוגים שונים ונפרדים של איים בסיישל. למרות שהכל נראה כמו גן עדן, לא כל האיים אותו הדבר. האיים החיצוניים הם האיים המבודדים יותר, השקטים יותר. בהם, הטבע והחי הם השליטים היחידים, ובני האדם מוזמנים להתארח לצדם. בעלי החיים הנדירים ביותר משגשגים דווקא כאן, הרחק מכל יישוב, איפה שהשקט שורר תמיד.

מה זה האיים החיצוניים של סיישל? ומהם האיים הפנימיים?

באופן כללי, יש שני סוגים שונים של איים בסיישל. האיים הפנימיים הם איים עשויי גרניט, עליהם צומחת צמחייה רבה ואף יערות שלמים. איים אלו הרריים במקצת (באמת במקצת), ויש עליהם רכסים ופסגות. האיים המרכזיים והעיקריים ביותר של סיישל הם חלק מהאיים הפנימיים: מאהה, פרסלין, לה דיג.

בניגוד לאיים הפנימיים, האיים החיצוניים הם סיפור אחר לגמרי. אלו הם איים קטנים הרבה יותר, שעשויות מאלמוגים וחול. הם מרוחקים יותר מיתר האיים, וקרובים יותר ליבשת אפריקה. האיים האלו הם שטוחים, כמעט ללא צמחייה עליה (ובטח שלא צמחייה עבותה!). כמעט כולם אינם מיושבים, ונראה כאילו יד אדם מעולם לא נגעה בהם. כאן, הטבע הוא העיקר. בניגוד לאיים הפנימיים, השופעים אטרקציות, מסעדות, חנויות, חיי לילה ופאבים – כאן לא ניתן למצוא את כל אלה. האיים המרוחקים הללו אינם עמוסי תיירים, ומי שמגיע – מגיע רק לביקור קצר, שבמהלכו, היוקרה והפאר אינם העיקר.

איך מגיעים לאיים החיצוניים?

האיים החיצוניים אינם נגישים כל כך, וקשים להגעה. מנחתי המטוסים כאן נדירים מאוד. ברוב האיים, שייט לאיים החיצוניים של סיישל היא אפשרות ההגעה היחידה. עשירי העולם נוהגים להגיע לאיים השונים באמצעות יאכטה פרטית ומפוארת, אבל גם עבור האדם הממוצע, ביקור באיים החיצוניים הוא לגמרי בר השגה. באמצעות סירות היוצאות מפרסלין וממאהה, ניתן להגיע לכל אחד מהאיים החיצוניים – מרוחק ככל שיהיה. מאחר והאיים מושכרים לבתי מלון, בתי המלון דואגים לפרסם את דרכי ההגעה ולהקל על התיירים ככל שניתן.

טיול לאיים החיצוניים של סיישל

האיים החיצוניים מתחלקים לחמש קבוצות נפרדות, שמעט מרוחקות זו מזו. האיים החיצוניים מנוהלים כולם על ידי החברה לשימור האיים, החל מ2008. על פי החלטת החברה, כל אי וכל אטול מושכר למלון הפועל ברחבי סיישל. המלונות השונים הם האחראים על פיתוח האיים, הבאת מבקרים אליו, התאמת האי למבקרים וכן על שימור האיים.

קבוצת אמירנטה כוללת 3 אטולי אלמוגים, הגדול ביניהם הוא האי דזרוצ'ס. זוהי הקבוצה הקרובה ביותר לאי המרכזי מאהה. הלגונות של האטולים הללו נפלאות במיוחד, ומהוות אתרי צלילה נפלאים ומושלמים עבור הצוללנים. גם מי שאיננו צוללן מקצועי יוכל למצוא כאן מה לעשות, וליהנות משנורקלינג שלא מהעולם הזה.

קבוצת אלפונס כוללת בעיקר את אטול אלפונס ואת אטול סנט פרנסואה. בעבר, קבוצה זו הניבה אגוזי קוקוס בכמויות אדירות מהמטעים הגדולים שניטעו בה. קבוצה זו מושכרת למלון אלפונס איילנד (Alphonse Island). המלון הקים ווילות ובקתות על האי אלפונס, והם מהוות את אחד מהטובים יותר שבמלונות באיים החיצוניים של סיישל.

קבוצת אלדברה היא אולי הידועה והמפורסמת מבין קבוצות האיים החיצוניים. קבוצה זו מכילה בין היתר את האי קוסמולדו וכן את אטול אלדברה המפורסם. אטול אלדברה, המוכר כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, מהווה את אחד מבתי הגידול הגדולים והחשובים ביותר בעולם למינים רבים של בעלי חיים וצמחים נדירים. למשל, מתוך כלל צבי הענק החיים בעולם, 95% נמצאים באטול.

הקבוצה האחרונה היא קבוצת פרקואר. קבוצה זו מכילה את אטול פרקואר, אטול פרובידנס ואת האי סנט פייר. גם האי איל דו נורד נמצא בקבוצה זו, והוא ייחודי מאוד לאיים החיצוניים, גם בזכות מנחת המטוסים שיש עליו. זוהי הקבוצה המרוחקת ביותר מהאיים הפנימיים, והיא קרובה יותר למדגסקר מאשר לסיישל.

מה עושים באיים החיצוניים של סיישל?

כאמור, באיים החיצוניים של סיישל – הטבע הוא העיקר. אבל אין לטעות, יש מעט מעט אטרקציות באיים החיצוניים של סיישל. זהו גן עדן אמתי לחובבי הטבע, הצלילה, הציפורים, הדיג ועוד.

המים הרדודים של הלגונות והעושר העצום של האלמוגים באיים החיצוניים, הופכים אותם למקום האידיאלי ביותר עבור צוללנים. האלמוגים הרבים מושכים אליהם דגים מסוגננים ומגוונים, ואפילו כרישים וחיות ימיות נוספות. מעבר לכך, האיים החיצוניים התברכו בתופעות טבע ימיות מעניינות ביותר. באזור האי דזרוצ'ס למשל ניתן לבקר במערות תת-ימיות מרשימות. באי אלפונס ניתן לטייל בצלילה לצוק תת-ימי, מהמרשימים בעולם. לצוללנים, מומלץ מאוד להגיע לאי דזרוצ'ס. ממוקם עליו מועדון צלילה מפותח ומומלץ במיוחד, אשר מוציא טיולי צלילה לאתרים רבים ברחבי האיים החיצוניים.

מי שאיננו צולל, יכול בהחלט להסתפק בשנורקלינג. אמנם באמצעות שנורקל לא ניתן לבקר במערה תת-ימית, אולם בתקופות בשנה בהן הראות טובה במיוחד, בהחלט אפשר להתרשם מכל האתרים הללו מרחוק. בין נובמבר לאפריל, הראות מוצלחת במיוחד. ניתן ליהנות מהעושר הימי שיש למקום להציע, ללא הפרעותיהם של סירות רועשות, המוני בני אדם וטרדות נוספות שעשויות להרחיק את הדגים.

עם מעל פני הים יש הרבה מה לעשות. האיים החיצוניים ידועים ביותר בשל הציפורים הרבות החיות בהן, הצבים, הסרטנים ויתר בעלי החיים. יש לשים לב – מאחר ומדובר בשמורה מיוחדת במינה, ההקפדה כאן על אי הכנסת מזיקים חיצוניים חמורה מאוד. כל חולדה או נחש שמובאים בשגגה לאיים החיצוניים עלולים לפגוע קשות במאזנים האקולוגיים העדינים השוררים כאן. יש לקחת בחשבון כי תושבי סיישל לוקחים איום זה ברצינות רבה.

אטרקציה משמעותית נוספת שאי אפשר לדלג עליה היא כמובן – הדיג. הדיג מפותח מאוד באיים החיצוניים. תיירים רבים מגיעים הנה רק למטרת טיול דיג של מספר ימים. בחלק מהמקומות, הדיג נעשה גם בצורה מוטסת. מאחר והדגים פה כל כך דשנים וגדולים, פשוט אין דרך אחרת לתפוס אותם. באיים המוקדשים לדיג, ניתן ללון במלונות פשוטים וייעודיים המציעים חווית אירוח ברמה טובה, ולצאת לדוג דגים במשקל של עד 60 קילוגרם! אין הרבה מקומות נוספים בעולם שיכולים להציע חוויה כה ייחודית ויוצאת דופן למבקרים בהם.

האיים החיצוניים של סיישל מספקים חוויה של טבע ושל שקט – אבל מאוד אחרת מהאיים הפנימיים. אולי פחות מתאים להשתזף כאן על החול לאורך שעות, אבל במקום זאת, יש דברים מדהימים אחרים לעשות. מי שמחפש טיול טבעי ככל הניתן, מחובר לאמא אדמה, בתולי ומבודד – פשוט צריך להגיע לאיים החיצוניים.

אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!