חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אי הצללית בסיישל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

אי הצללית בסיישל הוא אחד האיים המסקרנים והמעניינים ביותר שיש למדינת האיים היפה להציע. זהו אי שבמקור, לא היה מיושב. אין כאן כבישים סלולים או הכנה למכוניות, לא מאחר ומישהו החליט שלא כדאי להכניס מכוניות – אלא פשוט כי לא נסללו כאלה. האי הצפוני הזה, המרוחק 20 קילומטרים ממאהה, הוא אי בעל חשיבות אקולוגית עצומה. כאן, באמת אפשר לראות חלק מהזנים הנכחדים והנדירים ביותר בעולם.

קצת מידע על אי הצללית הנקרא "Silhouette Island"

מה זה אי הצללית? איזה צלליות כבר יש בו?

אי הצללית לא נקרא כך בשל משחקי האור והחושך שיש עליו. האי קיבל את שמו בעת שהיה קולוניה צרפתית. שר האוצר הצרפתי דאז, אטיין דה צללית, קיבל את הכבוד לקבל אי על שמו.

במקור, אי הצללית היה אי שומם וריק מאדם. החי והצומח גדלו כאן פרא, ללא כל הפרעה. זכר לימים ההם, באי עדיין ניתן למצוא זנים נדירים ביותר של חי ושל צומח. יש כאן עצים ריחניים שלא ניתן למצוא באף מקום אחר, צמחייה טרופית מיוחדת, ובעלי חיים אנדמיים שנותרו רק כאן. פעם אחת, אפילו גילו באי כמה פריטים של צבים, מזן שנחשב עד אז נכחד! בזכות בידודו של האי, הצבים הללו עברו הרבעה והתרבו.

בעת השליטה הצרפתית במקום, רכשה משפחת דאובן הצרפתית את האי, לאט ובהדרגה. בסופו של דבר, המשפחה החלה לדלל את צמחיית האי ולטעת במקומה מטעי וניל, קפה, קינמון וקוקוס. בשלב הזה החלו עובדי המטע ליישב את האי. באותם ימים, כאלף איש התגוררו על האי – עלייה עצומה במספר התושבים, שקודם עמד על אפס.

היום, אי הצללית שייך למדינת סיישל, ונמצא תחת פיקוחה של המדינה. הטבע חזר להיות במקום הראשון על האי. שרידים מתקופת המטעים אפשר למצוא באי בשפע. האחוזה בה התגוררה משפחת דאובן שופצה, ומשמשת היום כמסעדת יוקרה של מלון הילטון, המתמחה באוכל קריאולי מקומי. ניתן לבקר במאוזוליאום של המשפחה, המשקף את העושר הרב שהיה לה.

האם מומלץ להגיע לאי הצללית? אין ספק שכן!

כאמור, זהו אי טבעי לחלוטין. אין כאן אף לא כביש אחד, ואין מכוניות. לכן, מסלולי ההליכה שעל האי מציעים חוויה ייחודית מאוד, מנותקת מהרעש וההמולה. בהחלט לא נתקלים כאן בג'יפים מרעישים ומלכלכים. מרכז האי מכוסה כולו בצמחייה עבותה, וזה נהדר. בשל היופי והחשיבות האקולוגית שלו, הוא נחשב לפארק לאומי. האי, והיער שלו, נחשבים למקום בעל המגוון הביולוגי העשיר ביותר באוקיינוס ההודי – וזה כשמדגסקר היא האי השכן! למרות מזג האוויר החם של סיישל, ההליכה בצל העצים מספקת מזוג אוויר טבעי. מלבד היופי של הטבע והצמחייה הנדירה, זה פשוט נעים. לחלק מהסיורים מומלץ לקחת מדריך, אשר יוכל להעשיר ולהוסיף עניין לטיול.

על האי ישנן כמה פסגות, יחסית גבוהות. הפסגה הגבוהה ביותר מגיעה ל740 מטרים, והיא לרוב מכוסה ביער של עננים. הטיפוס עליה יכול להיות מעט קשה – אחרי הכל, זה כמו לטפס מתל אביב עד לירושלים! – אבל הוא משתלם בהחלט. לאחר טיפוס בתוך שרשרת עננים, מגיעים לפסגת ההר, המתנשאת מעל העננים הגדולים.

כל מסלולי הטיול יוצאים מהנמל היחידי של האי, לה פאסה. אז מה יש באי הצללית? הרבה. מלבד מסלולי הטיול, כמובן שמומלץ מאוד ליהנות גם מהים. בביקור באי הצללית אטרקציות ימיות הן חובה – שנורקלינג, צלילה, דיג, קיאק או קנו. איך אפשר לוותר?

אי הצללית – מלונות פאר ושלווה

באי הצללית ישנם שני מלונות. הגדול והמוכר ביניהם הוא אתר הנופש והספא הילטון סיישל לאבריז (Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa). זהו מלון חמישה כוכבים, מפואר ביותר, ואחד המוכרים באיי סיישל. המלון מציע לאורחיו ווילות אירוח מרוחות עם טרסה פרטית, בריכה עם שפת אינסוף, ספא, 7 מסעדות ובתי קפה (אחת מהן ממוקמת באחוזה הקולוניאלית של משפחת דאובן), מרכז צלילה ועוד. המקום מפואר ויוקרתי כל כך, שהוא ערוך גם לקיום חתונות ואירועים – הנערכים כאן תדיר.

המלון השני באי הצללית, והמוכר פחות, הוא מלון לה דל טורטה (La Belle Tortue). מלון זה חרט על דגלו לשמר על השקט, השלווה והפרטיות. בכל רגע נתון, יכולים לשהות במלון כולו עד 15 איש. זהו מלון יוקרתי, אולם כפרי יותר, המוקף כולו בגן טרופי. הוא מציע לאורחיו ארוחת בוקר משובחת, ג'קוזי, וכן סוויטות פרטיות ומבודדות קול – לחוויה מושלמת.

איך מגיעים לאי הצללית בסיישל?

יש שתי אפשרויות להגיע לאי הצללית: שייט וטיסה. שייט של 35 דקות ממאהה יוביל אותך אל האי, וניתן להחליפו בטיסת מסוק של 15 דקות.

לא כל כך חשוב איך בוחרים להגיע לאי המיוחד והנפלא הזה. העיקר הוא – להגיע, לחוות, ליהנות ולנוח.

5/5 - (1 vote)

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!