חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איי סיישל לטבעונים בחודש אפריל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

הטיול שלנו לסיישל – מיכאל ומעין אפריל 2021

סוף סוף התיישבתי לכתוב על הטיול המדהים שהיה לנו באיי סיישל הקסומים. הרבה שאלו אותי שאלות בפרטי והחלטתי לכתוב עבור כולם פוסט מרוכז. לנוחיותכם, משהו יבש ומקוצר בהתחלה ופירוט למעוניינים בהמשך (כולל הערות על אוכל טבעוני!).
נתחיל מהנתונים היבשים:
משך הטיול – 8 ימים, 7 לילות
תאריכים – 31.3-7.4
חברת תעופה – Air Seychelles
השכרת רכב – כן, לכל התקופה (Okap cars במאה – תיאום מראש, Elite car hire בפרלין – השכרה במקום)
חלוקה השהייה לאיים – כן, 4 לילות במאה (Bliss hotel, 4 stars) ו3 בפרלין (Coco de mer, 4 stars)
דרכי התחבורה מאי לאי – טיסת פנים ממאה לפרלין, מעבורת מפרלין לטיול יום בלה דיג
כמה זה עלה בשקלים?
טיסות בינלאומיות – 3900 לזוג
טיסות פנימיות – 1600 לזוג
מלונות על בסיס א.בוקר – 9500 (יש לציין חדר משודרג במלון בליס)
השכרת רכב – 730 (30-35 יורו ליום)
טיול קיאקים עם אניס בלה דיג – 80 יורו לזוג כולל 10 יורו טיפ)
ונעבור לחוויה:
  • המלונות
היה לנו העונג לשהות בשני מלונות מהממים וייחודיים עם צוותי שירות מקסימים ואדיבים. הרבה ישראלים מכירים כבר את מלון בליס Bliss-Hotel Seychelles במאה ואנחנו מצטרפים להמלצות. שהינו בחדר משודרג על החוף, עם מדרגות שמובילות מהחדר ישירות לחוף. העיצוב הוא טבעי, עם המון עצים וצדפים באוירה נעימה ולא מצועצעת או מוגזמת. החדר היה גדול, אך להפתעתי כשפגשתי ישראלים נוספים גיליתי כי דווקא החדרים הסטנדרטיים גדולים יותר, אז לכל דבר יתרונות וחסרונות. אנחנו בחרנו לשלם יותר עבור חדר עם גישה לים ועבורי זה היה שווה את הכסף בתור חובבת ים גדולה. החדר כולל אמבטיה גדולה במרפסת (להפתעתי זו האמבטיה היחידה ולצידה השירותים, אין ספק חוויה).
ארוחת ערב במאה – המלון שבו שהינו מציע ארוחת ערב בסגנון בופה חופשי ב35 יורו לאדם לא כולל משקאות. אנחנו בחרנו לאכול כל ערב במלון בזכות הנוחות, שפע האוכל והאוירה המקסימה במסעדה הנמצאת בקומה העליונה ביותר ומשקיפה לים. אין צורך בעקבים, הרצפה בנויה מחול רך וניתן להגיע יחפים.
להיות טבעונית – לצערי במלון לא היה חלב סויה לקפה ולמרות מספר בקשות והצעות לא קיבלתי אוכל טבעוני מגוון, אבל צוות המלון כדי עשה כמיטב יכולתו והבנתו לוודא שתמיד יש לי מספיק אוכל. במלון הזה הרגשתי שלכל מקום שאני מסתכלת עליו במסעדה, מגיע אליי מלצר עם אבוקדו. האבוקדו מאוד טעים, אבל כן מיצה את עצמו באיזשהו שלב. גם במסעדות וגם במלונות קל תמיד למצוא מנה מבושלת על בסיס קרם קוקוס וקארי וניתן לבקש אותה ללא בשר/עוף. אין ביצים או חלב בבסיס שלה והיא מוגשת עם אורז לבן.
לאחר המעבר לאי פרלין הגענו למלון קוקו דה מר Coco de Mer Hotel & Black Parrot Suite Praslin. המלון פרוס כולו לאורך רצועת חוף יפה (אך מלאה באצות) והייחוד המרכזי של המלון הוא הדק שבנוי על המים, הכולל גישה ישירה למים עמוקים יותר, פינות ישיבה המשקיפות לשקיעה ומה שמבחינתי הוא הhighlight – בריכת infinity המלאה במים הנשאבים מהים ונשפכים אליו. בנוסף לבריכה הזו ישנה בריכה רגילה על החוף, כולל בריכה צמודה לקטנטנים. המלון מהמם והאווירה אמנם יותר יוקרתית מהעיצוב הטבעי של המלון הקודם, אבל צוות המלון הוא תופעה שמעלה את קרנו של המלון מעל לכולם. במלון הזה בירך אותנו מיד עם הגענו אחד מהמנהלים של המלון. קיבלנו יחס של מלכים, כולל הסברים ובהמשך טיפול מסור ועזרה יוצאת דופן. הצוות שירת אותנו בהמון דאגה ואדיבות, החל מג'ו הברמן ההודי שסיפר לנו על ההיסטוריה של המקום ועל החיים שלו ועד לאנדי המקסים שההנאה שלו מעבודתו פשוט גרמו לנו להרגיש כמה זו הייתה זכות לקבל ממנו שירות. היה גם נער מקסים שתפקידו היה לעזור עם מזוודות ובציוד לספורט ימי, שדאג לחיים השכן שלנו לוויד.
אוכל במלון – האוכל במלון הזה היה זול יותר מהמלון הראשון וחוץ מארוחת הבוקר היה בנוי מתפריט. האלכוהול היה זול גם הוא ובן הזוג שלי ניסה חצי תפריט בעקבות המחירים הזולים מאוד (10-20 שקל לקוקטייל).
להיות טבעונית – המלון הזה פשוט הפתיע אותי ביחס שלו לטבעונים. מיד עם ההגעה למדתי שיש במלון גם חלב סויה וגם חלב שקדים, עקב הביקוש מתיירים ישראלים (תודה לכם!). בארוחת הבוקר אמנם שוב דאגו לי להרבה אבוקדו, אבל בארוחת הערב קיבלתי יחס של מלכה. לאחר שסיפרתי לג'ו שאני טבעונית ונמאס לי לאכול כל הזמן תבשילי קוקוס קארי, הוא הציע מיד לדבר עם השף. סיפרתי לו שאנחנו מוקפים בעצי ג'קפרוט וניתן להכין אוכל טבעוני מאוד מעניין וטעים מהפרי הזה. מיד ג'ו הלך לבדוק אם הגננים נמצאים על מנת להוריד את הפרי מהעץ, אבל מכיוון שהייתה זו שעת צהריים מאוחרת, פספסנו אותם. סיפרתי לג'ו שבטיול שעשינו במאה הצלחנו לקטוף אחד ואולי אפשר להשתמש בו. ג'ו העביר את הפרי למטבח ובארוחת הערב זכיתי לאכול סטייק ג'קפרוט בטעמי ברביקיו עם טאץ' מקומי. השף המוכשר אף הכין מנה ראשונה עם חלק מהפרי והמלון לא חייב אותנו בשום מנה טבעונית שהוגשה בארוחה הזו. מעולם לא קיבלתי שירות שכזה ובזכות החוויה הזו אני יודעת שאחזור בודאות למלון הזה. למחרת בערב הצעתי מנה אחרת שניתן להכין עם האוכל המקומי – פסטה ברוטב "שמנת" קוקוס בסגנון רוטב אלפרדו ובארוחת הערב קיבלתי מנה מושקעת וטעימה.
טיול בג'ונגל
עשינו טיול אחד כזה במסלול על האי מאה (Morne Blanc Nature Trail). בחרנו במסלול קשה הכולל טיפוס קשה של שעה עד הפסגה. מזג האויר נוח ואפשר לעשות טיול כזה בכל שעות אור היום. חשוב להביא מים (נתקלנו בתיירים איטלקים שלא הביאו!), נעלי ספורט עם סוליה שאינה חלקה לגמרי עושות את העבודה ואין צורך בנעלי הרים. לא התמרחנו בשום דבר נגד חרקים ולא ראינו צורך.
השכרת רכב
נהיגה בסיישל יכולה להיות מאוד מלחיצה ולא בגלל שהיא הפוכה משלנו, אלא בגלל הכבישים הצרים ללא השוליים, כאשר מצד הכביש ישנם בורות ניקוז לגשם / מורד ההר שאתם נמצאים עליו. נוהגים עד 40 קמ"ש ולא בכל מקום הכביש רחב מספיר למעבר שני רכבים וצריך לעשות רוורס עד למקום בו הכביש מתרחב. בדרך כלל המקומיים מיד עושים את זה עבורכם. מבחינת נוחות זה מאוד מומלץ, לאנשים עם קושי מסוים בנהיגה בתנאים קצת מלחיצים – פחות. בנוסף, יש לשים לב שכשאנחנו עייפים אחרי יום בים, יש נטייה לחזור למוכר ופתאום למצוא את עצמנו בצד הלא נכון של הכביש. המלצה חמה דווקא לחברת הרכב שציינתי באי פרלין. לא תיאמנו איתם מראש והם הצילו אותנו ביום חג הפסחא, כאשר נחתנו בשדה ולא היו נציגים בדוכנים של החברות. צוות מקסים ואדיב, רכבים מבריקים ונוחים.
טיול לאי לה דיג
בחרנו לעשות טיול אחד לאי לה דיג במהלך השהייה באי פרלין. לצערנו בחרנו יום מעונן עם גשם והפעם נפלנו על גשם קצת יותר רציני מהקודמים שחווינו. הגשם תפס אותנו במהלך הטיול בקיאקים והחוויה קצת נהרסה. אניס הוא מדריך מקסים בעל תואר שני והוא באמת עשה כל שביכולתו בשביל להוציא את המיטב מהטיול. סיירנו בתאי וקיבלנו קצת ידע על הטבע באזור. בנוסף למדנו כיצד לפתוח אגוז קוקוס. מאוד אהבנו.
מה כדאי לדעת לפני הטיול לשם ואנחנו לא ידענו מראש? הטיולים של אניס יוצאים מאזור של שמורה שצריך לשלם בכניסה אליה. לא הרבה כסף, אבל טוב לדעת מראש ולקחת את זה בחשבון בחישוב הזמן.
לקחנו מעבורת מפרלין בשעה 10:00 לסיור שיוצא ב10:30. הגענו באיחור קל והספקנו לעלות לקיאק ברגע האחרון. בגלל הגשם הגענו חזרה מאוחר ולא היה לנו זמן נוסף לטייל באי. רצנו למעבורת האחרונה של 15:30.
טיסות פנים
אנחנו בחרנו בטיסות פנים במעבר ממאה לפרלין בעקבות היום שבו עשינו את המעבר. בחרנו להחליף מלון ביום ראשון ולא היו מעבורות באותו היום. ידענו את זה כמה ימים לפני הטיסה מהארץ ולכן בחרנו שלא להסתכן ולהזמין טיסות פנים שמתמלאות מהר מכיוון שמדובר במטוס קטן של 20 מקומות. המטוס מאוד מאוד מאוד קטן. ניתן להביא מזוודה רגילה עד 25 קילו שנכנסת לתא מטען, אבל אל תכבידו בציוד יד, כי מאוד מאוד צפוף וחם. החלק הטוב זה שהטיסה אורכת רק 20 דקות, אז הסבל של שהייה במקום דחוס וחם מאוד מהירה. רחמינו היו על הטייסים שעושים את זה כל היום.
בדיקת הקורונה בחזור
את הבדיקה ביצענו בבית החולים של האי פרלין יומיים לפני הטיסה. לצערי נתקלנו פה בחוויה לא נעימה של מדינה שטרם התאפסה על קצב התיירים ההולך וגדל. קבענו תור ל9:30 והגענו למקום ב9:20. נתקלנו בתור עצום שמחולק למקומיים ותיירים, אשר נעים בקצב איטי מאוד. כל הסיפור לקח שעתיים ועלה 2500 רופי לאדם. התוצאה הגיעה עבור זוג ישראלים שהיו איתנו יום למחרת ואלינו רק כחצי שעה לפני הצ'ק אין לטיסה. כמובן שלא נשארנו שקטים וביקשנו עזרה מהמלון אשר עשה מאמץ מיוחד והלך להביא לנו את התוצאות מבית החולים בגרסה מודפסת. שוב אציין את המנהל המקסים שדאג לנו והביא לנו בעצמו את תוצאות הבדיקה.
חפרתי מספיק ופה אעצור. מוזמנים להתרשם גם מהתמונות ולעלות שאלות נוספות בתגובות. השורה התחתונה שמאוד שווה לנסוע ולא חייב לשלם הרבה על השהייה כמו שאנחנו בחרנו.

תודה רבה למעיין הראל על סיכום הטיול המושלם שלה!
אהבת? דרג!

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בסיישל ללא עלות השאירו פרטים👇

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בסיישל מתחילה כאן

error: התוכן מוגן !!